And.......we' re back!

29 september 2016 - Tilburg, Nederland

Hallo volgers,

Woensdagavond 28 september, en voor dit blog, onze Floridareis van 2016, het slotverhaal. We' re back! Save & sound zouden ze in the Us of A zeggen.

Afgelopen maandag stond in het teken van "afscheid" nemen van Florida, van Kissimmee in dit geval nadat we twee weken eerder al Miramar (Destin) en Clearwater achtergrond ons gelaten hadden.
Alles stond klaar om in de koffers te doen dus sjouwen hoefden we gelukkig niet, ook niet omdat we pas tegen het middaguur op 't vliegveld hoefden te zijn dus lekker koffie en thee gezet en op te gemakkie gaan pakken. Ook dit keer werd er tussendoor nog snel even naar koffer gekocht bij de Walmart want hoewel we per persoon in de Starclass 40 kg mee mochten nemen kon alles niet meer in de 2 koffers waarmee we aangekomen waren en als het er qua kilo's hadden ingepast waren ze niet meer te tillen geweest, niet tof voor ons en zeker ook niet voor de mensen die ze op te vliegveld zouden moeten tillen/ vervoeren.

Maar ja, dan ben je klaar en wat doe je dan? Nog gaan zonnen en 't zwembad in? Maar nee, dan moeten er spullen nat mee en je zit niet meer echt op je gemak, althans wij niet dus zijn we maar op weg gegaan nadat we alles nog een keer nagekeken hadden, en de villa en zijn directe omgeving goed nog een keer in ons hadden opgenomen. Via 2 double tall dry capuccino 's naar Orlando Sanford International Airport gereden, een klein uurtje.

Aangekomen op 't vliegveld, natuurlijk eerst de Equinox ingeleverd en meteen naar de incheckbalie waar men zojuist begon, mooi want aangezien wij in de premiumrij konden gaan staan werden we snel geholpen. Koffers resp. 27, 21 en 20 kg dus ruim binnen onze marge gebleven. Meteen ook als eerste door de beveiliging en dus erg rustig en dat was wel erg prettig, geen gesjouw meer en goedgekeurd om terug naar Nederland te vliegen. Het enige minpuntje van rechtstreeks vliegen met Tui op Sanford is dat er verder erg weinig meer te doen is, we bedoelen dat er niet veel winkeltjes en restaurantjes zijn dus dan ga je je wachttijd echt zitten wachten, nou ja niet dat we nog iets gekocht hadden maar ik denken wel dat jullie snappen wat er bedoeld wordt, toch?

Uiteindelijk werd dan toch de gate geopend, ietsje later dan gepland, en konden we, het "pleps" uiteraard pas na de "stars" aan boord. Eenmaal in het vliegtuig, de Dreamliner OR 318 via Miami naar A'dam, hing er net een onweersbui boven het vliegveld en regels zijn dan dat er niet meer om en nabij de vliegtuigen gewerkt mag worden dus daardoor een vertraging van 3 kwartiertjes opgelopen. Dit zouden we, zo vertelde de "chauffeur" uiteindelijk in de lucht weer gaan inhalen want we vlogen nu in tegenstelling tot de heenvlucht waarbij we veel over land gevlogen hebben, over het water en deden we er maar 8 uur over.
Niet dat we er veel van gemerkt heb want we hebben er , schat ik in, ongeveer 5 van geslapen , wel zo nu en dan wakker van 't geschreeuw van de vele kindjes aan boord, ja die zitten dus gewoon in de sterrenklasse unbelievable maar waar, maar dan mag je niet mopperen en schiet het lekker op. Dit was ondanks het gekrijs ( daar hebben ze oordopjes en koptelefoons voor tenslotte) zeker wel te danken aan de heerlijke stoelen waardoor je buiten het formaat( in lengte én breedte) en de beensteun, ook vele malen minder last hebt van je voor-en achterburen wanneer die of zitten te wiebelen of van hun plek moeten voor 'n wc-bezoek ( deze is btw ook alleen voor de 18 passagiers in de Starclass, ook n luxe wanneer je een lange vlucht hebt).

Na de vlucht van 8 uur zijn we, met hier en daar wat hobbels en bobbels veilig geland op Schiphol. We hebben nu overigens weer erg kunnen genieten van het uitzicht. Eerst het geweldig mooie stuk vanaf Orlando met Cape Canaveral, Fort Lauderdale, thee Everglades en Miami Beach en bij de tweede keer opstijgen nogmaals Miami Beach ( we herkende echt veel en hebben hier mooie beelden van) en de Bahama’s mooi zien liggen net voordat we boven de wolken gingen.

Op Schiphol kwamen onze koffers als laatste natuurlijk want ze gingen er als eerste in, maar ondanks dat en de file-loze autorit waren we voor het middaguur weer veilig thuis waar we opgewacht werden door twee blije katjes en een dolblij (schoon)moeder.

Nu, op deze woensdagavond, hebben we de eerste wasjes weer gedaan, de katjes alweer uitgebreid gekoeld, heerlijk, en 't eerste Tilburgse drankje bij het nieuwe Taphuys samen met Tim, alweer op! We' re back, we zijn er weer!! Maar tjongejonge wat hebben wij weer een prachttijd gehad. Drieënhalve week genoten van Florida met toch weer wat nieuwe ervaringen die ons niet meer kunnen worden afgenomen en weer save and sound thuisgekomen, dat is toch weer het allerbelangrijkste op. Zeker ook doordat manlief ons toch al met al, (toch nog ruim 3500 km), steeds weer heel " thuis" bracht, ondanks dat het rijden in Amerika veel relaxter is dan hier is onze ervaring, rijd ook daar niet iedereen even oplettend zeg maar.......

Het is weer voorbij gevlogen, het is weer geweldig geweest, en we hebben enorm genoten samen maar voor nu weer is het goed geweest en is thuiskomen ook weer fijn en sluit ik dit reisverslag met deze woorden nu af!

Hoop dat jullie met ons hebben meegenoten want dat was, behalve dat we dit verslag ook willen laten binden tot een album, ook voor ons wel een doelstelling. Wie weet wordt Amerika/Florida door dit verslag bij sommigen van jullie wel (ooit) een volgende reisbestemming zodat je dit allemaal zelf kunt gaan ondervinden.
Als ik de reacties mag geloven, is er zeker wel (mee)genoten.
Geloof me,ook ik ga het schrijven van dit blog missen, vind het heerlijk om te doen, en het gaat me gemakkelijk af al schrijf ik soms zoals ik ook klets, sorry. Had nog veel meer willen zeggen maar dan kwam niemand van jullie nog aan andere dingen toe en dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben tenslotte.
Bedankt voor het lezen, de reacties en zoals ik al eerder schreef, wil je een keer onder het genot van 'n bakkie en/of een borrel nakletsen of mis je gewoon mijn verhaaltjes, jullie zijn welkom!!

Dikke kus en hopelijk tot ons volgende avontuur. De eerste plannen stiekem al samen besproken inmiddels weer.......

Tot snel ziens, Cor & Helen

1. Kim van geffen:
    11 oktober 2016
    Welkom thuis! Sorry ik liep een beetje achter met het lezen van de blogs. Maar wat een geweldige verhalen heerlijk om te lezen. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben. Geniet lekker na van alle foto's filmpjes en eigen geschreven verhalen! Liefs Kim