The Coca Cola Orlando Eye and Madame Tussaud

22 september 2016 - Kissimmee, Verenigde Staten

Hello there ya'll,

Vandaag. donderdag 22 september staat bij ons weer wat nieuws in agenda nl een bezoek aan een nieuw stuk van de I-drive, oftewel International Drive. Voor de lezers die hier nog niet geweest zijn, dit is een lange straat(6 baans met groenstroken ertussen van zeker een paar kilometer waaraan je ook weer een hele hoop attracties zoals bijvoorbeeld Ripley's Believe it or Not , een tentoonstelling over de Titanic, Wet and Wild, het oudste zwem-, en glijbanenpark en echt een heleboel bekende restaurantketens, giftshops etc. zijn gevestigd.  Wij denken dat dit echt het begin is geweest van het toeristendeel hier in Orlando, niet dat we het zeker weten, eigenlijk nog nooit nagekeken, zullen we toch eens gaan doen. Naar onze mening zijn er overigens wat mooie stukken maar ook een heel stuk, echt engels, zeg maar, schreeuwerig en druk met mensen zo rood als een kreeft....need we say more? Een van de delen is Pointe Orlando, een leuk stuk met allerlei uitgaansgelegenheden en wat winkels waar we overigens de avond zouden gaan doorbrengen, maar dat straks. First things first.

Het nieuwste deel hier aan de I-drive, is Orlando 360, waarin je buiten weer de nodige eettenten en souvenierwinkeltjes dus nu The Orlando Eye, Madame Tussaud en Sealife vind. De eerste stond al op ons lijstje, dit is namelijk een reuzenrad van 120 meter hoog, eentje zoals de meeste van jullie al wel kennen vanuit Londen, al is het alleen van zien dan misschien, en omdat je voor niet al teveel dollars dan ook een van de andere (of alle drie) kon kiezen, besloten we ook naar Madame Tussaud te gaan. Maar eerst was voor ons "die giga hooggaattie" aan de beurt, we konden het maar gehad hebben. Je moet weten dat wij geen van 2jen echt van hoogte zijn maar je gaat in dit geval niet in zo'n klein wiebelig soort van karretje maar in een mooi glazen soort van "koets" nouja, een glazen vierkante kooi met airco en een zitje erin. Je hebt er ook waarin je zelfs een klein barretje hebt waar je al naar gelang je betaald, Coca Cola of champagne kunt drinken terwijl je omhoog gaat. Maar goed is goed dus wij gingen met een "normaal" karretje omhoog, en ja hoor, dan ben je al een beetje bibberig en dan krijg je kar nummer 13! Maar goed, das maar een nummertje zeiden ze hier ook, en er zit een stuk nederlands fabrikaat in het apparaat, dus we hoefde we ons geen zorgen te maken.

Nou, daar gingen we dan. Eenmaal in de kar kun je je overal vasthouden en hangen laptopjes aan de railing waarop staat aangegeven wat je allemaal ziet tijdens je rondje van dus 120 meter hoog, wat in totaal zo'n 30 minuten duurt. Wauw! Echt prachtig hoe veel en hoever je kijken kunt vanaf dat ding, bij heel helder weer, en niet bij de hitte die wij al dagen hebben hier op dit moment(toch steeds dichtbij de 35 graden) kun je zelfs Cape Canaveral aan de Atlantische Oceaan zien liggen. Nou zover ging het vandaag niet, maar we kunnen zeggen dat je een hele hoop ziet en voor ons ook een hele hoop, herkenbaar ziet. Alle pretparken bijvoorbeeld, zijn heel goed te zien, de Lakes (meren) waar Florida zo bekend om is, supermooi om die nu eens zo van bovenaf allemaal te zien liggen en ook DownTown Orlando met zijn hoge gebouwen. Wij hadden eigenlijk de uitleg op die laptopjes helemaal niet nodig. Eerlijk toegegeven, vond ik(Helen) in het begin het lopen wel een beetje eng maar je voelt hoe stabiel die kar hangt, dus loop je al heel vlug rondjes zodat je steeds een ander uitzicht hebt, en Cor besloot in het begin te gaan zitten maar ook hij was zo om, en ging ook van hot naar her. Wat een mooie nieuwe attractie , iets wat dit deel van Orlando echt ook wel nodig had, een nieuwe publiekstrekker anders dan de bekende parken. Tuurlijk hebben we wat foto's en wat filmpjes gemaakt dus kunnen we het straks nog een keertje herbeleven, want eigenlijk moet je het een paar keer doen om alles in alle rust te kunnen bekijken want op zo'n moment is een half uurtje niks.

Na the Eye was Madame Tussaud aan de beurt, lekker nog even in de airco voordat we weer aan het zwembad gaan chillen in de villa, pffff en maar klagen, nee hoor, helemaal niet. Ook voor het weer gaan we deze kant steeds op dus wij zeuren niet. Wel zegt News 13, Omroep Brabant van hier zeg maar, dat het voor de tijd van het jaar, de herfst is tenslotte ook hier begonnen, wel erg warm blijft. De gevoelstemperatuur ligt echt dichtbij de 38 graden steeds en dat de vochtigheidsgraad erbij.......Wij hebben er gelukkig geen last van, gewoon af en toe de airco opzoeken en zuutjes aon doen, pappen en nathouden, dan kom je deze dagen hier op zijn best door. Ook best leuk de wassenbeelden van nu eens te zien, beginnend bij de geschiedenis, via wat uitvinders naar Obama en dan de sterren van dit moment. Tuurlijk ging manlief met al die mooie mokkels op de foto, denk aan Jennifer Lopez en Rihanna bijvoorbeeld (alleen Beyonce was ook op vakantie) en ik met yammie-mannen als Johnny Dep, Brad Pitt en David Beckham. Uiteraard is er ook een foodcourt gemaakt, want tja stel dat de hoeveelheid aan restaurantjes hier nou net niet kan leveren waar je op dat moment trek in heb...... maar deze werd door ons overgeslaan. Eenmaal weer buiten zagen wij tijdens onze fotoshoot Cafe de Paris staan en eerlijk is eerlijk, daar schonken ze een echt lekker bakje koffie, Lavazza en omdat we nog niet gegeten hadden, hebben we er maar eens een taartje bijgenomen, niet dat wij van die gebakmensen zijn maar de Key Lime Pie-taartjes zagen er zo wicked (groen en lekker) uit, dat we besloten deze maar eens te proberen, en ze smaakten ook zoals ze eruit zagen, heerlijk,misschien hielp het ook wel dat hier ook een heus terras bij was, en dat is niet zo heel gewoon hier in de USA en dan dat uitziet op the Eye. Wat we mochten afrekenen zal voor jullie een raadseltje blijven want daar schrokken wij wel een beetje van maar he, het is vakantie toch?

Einde van de middag weer in en rondom the pool doorgebracht, en 's avonds dus teruggereden naar Pointe Orlando, naar de BB King Club, een restaurant waar vaak een live-band staat te spelen, zo ook vanavond. Ze spelen veel blues-muziek dus Cor kon zijn hartje weer ophalen en wanneer er dan wat meer populair gespeeld werd, was een van de leadzangers een ventje van bij de laatste 10 finalisten van The Voice had gezeten, mwa de Motown-nummers deed hij wel prima maar de zanger die the blues zong en er geweldig bij op zijn leadgitaar speelde, kon ons meer bekoren, hoewel we uiteraard weer wel een dansje gedaan hebben op de Motownmuziek. En als afsluiter van deze avond, wilde ik nog even terugrijden naar the Eye (ja mama mag rijden 's avonds in de SUV rijden en begint er weer aan te wennen), om te kijken hoe hij erbij stond met de lichtjes aan, dat doe je tenslotte thuis ook bij de Hooggaattie....... adembenemend! Echt ook weer een aanraden voor diegenen die deze kant ooit besluiten op te gaan.

Alweer een dag voorbij en we beginnen nu toch wel af te tellen en te bepraten wat we nog zeker moeten doen voordat we maandag weer lekker huiswaarts gaan. Zeker omdat ik zoveel complimentjes krijg over mijn katten-tattouage hier, willen we onze schatjes nu toch echt wel weer kunnen kroelen, hoewel het goed met ze gaat met alle aandacht. Het weekend zal dus in het teken staan van last-minute shoppen, nog wat zonnestralen meepikken en stiekum al een en ander inpakken (het zal erom hangen of we alles in onze koffers krijgen, anders zal er toch weer een koffertje bijgekocht moeten worden). Over de kilo's hoeven we ons overigens geen zorgen te maken, we mogen 40 kg pp meenemen dus.............

Fijne dag of avond weer en tot de volgende keer, xx van ons.

1. Bojoura:
    24 september 2016
    Zo jammer dat jullie maandag naar huis gaan. Ik wilde nog langer van jullie blog genieten
    Een "hooggaattie " oeh das niet aan mij besteed ben ik bang. Brrr! Maar de lavazza wel
    De omroep Brabant van hier wat kun je dat toch weer goed omschrijven
  2. Henny Loffeld:
    25 september 2016
    Jammer inderdaad dat jullie al naar huis moeten. Wat een prachtige verhalen. Genieten vanuit Nederland
  3. Natasja:
    26 september 2016
    Wauhhhh wat hebben jullie een super vakantie gehad heerlijk om het zo te mogen lezen ik wens jullie een hele goede reis terug lots of love xxx