Het laatste weekend alweer hier in "our" Kissimmee Florida

25 september 2016 - Kissimmee, Verenigde Staten

Hoihoi allemaal,

Het is inmiddels zondagavond 25 september 2016 en wij zijn net terug van ons laatste etentje hier in Kissimmee, en omdat manlief hier laatst zo'n heerlijke sirloin gegeten had bij the Texas Roadhouse hier aan de US 192 besloten we daar onze vakantie in Kissimmee mee af te sluiten. Morgenmiddag, al het goed is zo tegen een uurtje of 3, vliegen we weer naar Amsterdam met de OR 318 Dreamliner van Tui. Na een tussenstop op Miami International Airport staan we erop om rond half 7 (USA-time en dus in Nederland half 1 's nachts) aan onze vlucht naar Schiphol te beginnen. Ergens dinsdagmorgen tussen 8 en 9 uur (Ned) hopen we dan weer veilig en wel weer met onze voetjes op hollandse bodem te staan. Ook deze laatste hele dag hier weer begonnen in en rond the pool, double tall dry capuccino-tje gescored en lekker wat in Celebration en de rest van de directe omgeving om weer op de hoogte te zijn van de nieuwere (huur)villa-wijken, hotels en dergelijke hier weer neergezet want hoewel er al heel wat stond, blijven ze maar bijbouwen en zo kunnen we een evt volgende keer of wanneer we anderen helpen bij het puzzelen naar hun vakantie hier in Florida de komende tijd, weer keuzes (helpen) maken, blijft ook superleuk om te doen. De eerste heeft zich toevallig vandaag op de app alweer gemeld, gezellig!

Gisteren, want dat stond nog niet beschreven, zijn we na wat zonnen, want zo voor de middag is het zonnetje op zijn (of haar) lekkerst hier ( zoals eerder gezegd haalt het hier de 95 gr fahrenheit momenteel, omgerekend zo rond de 33 gr bij ons), zoals eerder al verraden, op pad gegaan om nog wat te shoppen. Vrijdag waren we al gericht naar de outlet gegaan, voor een horloge van Cor en een Tommy Polo voor Tim. Dus nu al op tijd naar the Florida Mall gereden, en daar eerst een Starbuckske gepakt om vervolgens de M&M-winkel te plunderen, nee hoor geintje, alleen wat cadeautjes gekocht en voor Axel, hetgeen waar ons Mieke om gevraagd had. Ik blijf het moeilijk vinden hier niet veel meer mee te nemen (impulsaankopen genoeg daar tenslotte).

Daarna mocht ik, Helen, helemaal losgaan bij mijn favo-winkel van dit moment, Charming Charlie, echt "Heaven on Earth" voor de dames onder ons. Heel de week heb ik nagedacht wat ik ging kiezen en heb dus toch nog een kleine tas gekocht en de horloges (2) en de armbandjes (ook 2) welke bij eerdere bezoekjes steeds naar mij lagen te knipogen. Het was tenslotte "sale" en ik krijg maar liefst 30% korting ( en die dingen kosten al geen drol) en omdat ik vaste klant was, nog eens $ 10 korting, ik bedoel maar.... every girls dream toch? Tuurlijk ook nog naar de H&M gegaan en voor Cor geslaagd voor een broek en een keileuk, tja blouse-jaske, kan het niet anders omschrijven.

Volgende stop: voor de afwisseling Disney Springs, Origins winkel was nog een must want de prijzen schelen toch wel degelijk hier met hetgeen ik bij Douglas thuis betaal, dus een klein voorraadje aangeschaft.  Overigens dit keer eens een lunchstop gemaakt wat we niet veel doen ( frietjes met resp een Italian-, en een French Sauce) bij Poutrine, een klein zaakje bij de Disney Store, die vervolgens uiteraard ook nog even bezocht werd. Blijft leuk om hier wat kleine cadeautjes te kopen en gewoon even een rondje te doen.

Via de lange route, voorlopig de laatste kans/keer dus International Drive e.o zuutjes aon naar Lindfields Reserve (villa) gereden en genoten van de zon en de leuke dingen die we allemaal gekocht hebben tijdens deze 3 weken hier in Florida. O ja zou vergeten dat we op de weg naar "huis" gestopt zijn bij de Wal Mart voor een koffer, want hoewel we beide 40 kg ruimbagage mogen meenemen, gaan wij alles niet in de 2 koffers krijgen van de heenreis! Eerlijk = eerlijk, dat wisten we eigenlijk al voordat we gingen.

Hoewel we in de voorbereiding ons hadden voorgenomen zo nu en dan eens te BBQ-en bij het zwembad, hebben we dat weer niet gedaan. Weet je, je moet dan echt alles eerst aanschaffen, vlees, salade, sausjes, brood etc en de grote verpakkingen hier maken dat niet echt aantrekkelijk wanneer je maar met 2tjes bent. We zouden dan echt zoveel moeten weggooien, nee dan kun je je maar lekker laten verwennen bij Bahama Breeze. Lekker buiten gegeten dit keer waar een gezellig sfeertje hing doordat er een man heerlijk muziek stond te maken op een steeldrum, je kunt het niet caribischer krijgen tenslotte. Eenmaal thuis nog wat met een drankje bij de tv gezeten. Al met al weer een heerlijk dagje gehad!

Nu, het is nu bij jullie midden in de nacht en hier nog maar 22.20 uur, zitten we voor de laatste keer aan een drankje voor de buis. Koffers staan gepakt,wat gebruikt is  opgeruimd, de rotzooi staat klaar om in de container te doen morgenvroeg dus onze vakantie zit er nu echt bijna op. Straks nog een keer in het fijne bed van de masterbedroom slapen, maar..... we vinden het allebei ook wel weer super om naar huis te gaan, weer in de vertrouwde omgeving, de mensen die je liefhebt dichtbij en natuurlijk onze hartendiefjes weer kunnen knuffelen. Hier kijken we nu weer erg naar uit. We hebben echt (weer) een giga-tijd gehad hier in de USA met echt weer een paar (nieuwe) highlights en hervonden herinneringen en het was weer leuk om hier in Florida, ons tweede thuis, te hebben mogen zijn. Zoals ze hier zouden zeggen :

" We are truly blessed ".

Wij hopen dat jullie het leuk gevonden hebben op deze manier onze vakantie te hebben kunnen meebeleven. Wij vonden het geweldig jullie hierin weer mee te nemen, maar dat is wel duidelijk uit de lange stukken proza die weggeschreven zijn en ja ja ik weet het, ik wil alles dan ook wel weer gedetailleerd delen wat soms voor jullie wel minder leuk en interessant zal zijn geweest maar ons idee is dit blog/reisverslag uit te laten printen, vandaar. En, voor diegene die hier nog nooit geweest zijn, is het handig als je het een en ander ook uitlegt krijgt zodat je er misschien een beetje een beter beeld bij krijgt, voor degene die het kennen, sorry maar nu zijn jullie herinneringen vast ook weer vers in je geheugen en da's dan toch ook wel weer het leuk, toch? Nogmaals, we hopen jullie snel allemaal weer in goede gezondheid te zien en mocht je zin en tijd hebben om na te komen praten en nog wat meer foto's (en livebeelden) te zien, bel, mail of app ons om een date te plannen, keileuk, wij raken hier nooit over uitgepraat maar dat is ook wel bekend.

HalleeKUS

Cor & Helen

1. Henny Loffeld:
    26 september 2016
    Het was altijd leuk jullie verhaal te lezen. Dank jullie wel dat we op afstand met jullie hebben mogen meereizen. Goede reis terug
  2. Lauran en Bettina:
    26 september 2016
    Leuk om jullie via deze blog gevolgd te hebben
    Veilige reis terug.en we komen elkaar wel weer een keer in de stad tegen
  3. Kim A.:
    26 september 2016
    Ik heb er van genoten en soms ook herkenbaar natuurlijk.
    Goede reis terug en tot snel!
  4. José (collega van Ans):
    26 september 2016
    Erg jammer dat het lezen van jullie belevenissen voorbij is. Vond het leuk om op deze manier met jullie mee te reizen!!!
  5. Marjo Soethout:
    26 september 2016
    Wat ontzettend leuk geschreven, deze avonturen van jullie vakantie! Ik vond het erg plezierig om te lezen en heb genoten van alle verhalen!!
    Groetjes Marjo.
  6. Ans. Gastvrouw politie:
    26 september 2016
    Ik vond het leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen wat hebben jullie genoten en het zal weer wennen zijn, als je weer moet werken, maar aan alles komt een eind
    Fijne terugreis en tot ziens. Groetjes van gastvrouw Ans