Must do: Busch Garden Tampa

21 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal weer op deze pracht-editie van ons reisverslag,

Nadat we gisteren onszelf vermaakt hebben met het inmiddels gebruikelijke chillen en wat rondtouren in onze Equinox ( doel was World of Beer, waar we helaas geen bier mee konden nemen voor onze Tim, alleen maar terplaatse drinken en daarvoor was het echt nog wat "early, 11.00 pm hier op dat moment) geeindigd in de Florida Mall en voor Cor een t-shirt gekocht bij Atomic Tattoo, waar het altijd leuk is even binnen te lopen en de reacties ooh en aah op onze beauties in ons op te nemen. Ook maar weer even bij de M&M winkel binnengelopen en besloten daar alvast n kleinigheidje te shoppen als bedankje straks voor onze katten-oppassers. Vandaag ook weer een foto binnengekregen van onze katjes voor het raam. M&M-store blijft ook zo'n giga-leuke winkel waar je eigenlijk alles wel van zou willen hebben, echt van de impuls-aankoop-shops, maar niet aan toegegeven, niet omdat het niet kan maar gewoon omdat we inmiddels weten dat je er bij thuiskomst toch niks mee doet!(hoewel de tassen en de paraplu wel extreem leuk zijn weer)

Maar nu naar de dag van vandaag woensdag alweer, en waarom we in de titel pracht-editie zetten. Vandaag zijn we, hoewel we er eerder in de buurt waren in het begin van onze reis dit jaar, naar Tampa teruggereden. In ons ticket van Discovery Cove hebben we zoals ook eerder omschreven, voor de upgrade van meerdere parken incl parkeren genomen, een ervan is Busch Garden, een combinatie van dierentuin en thrill-park (door de enorme 8-banen die ze daar hebben neergezet). Heel wat jaren geleden deden we dit park ook aan en we hebben steeds tegen elkaar gezegd, dit park nog eens te willen bezoeken en vandaag dus precies dat gedaan. Nou mensen, echt eerlijk en welgemeend moeten wij toch echt zeggen dat dit zeker een van de meest mooie parken is die we gezien hebben, een echte MUST-DO voor diegene die van plan zijn hier in Florida een van de volgende vakanties door te brengen. Wat is het hier geweldig mooi, echt geen woorden verder voor. Nu moeten wij eerlijk toegeven niet echt meer " in to" de coasters te zijn maar vooral voor de dieren te komen. Echt waar, iedere habitat, of je nu bij de tijgers (witte en Bengaalse) bent, of in het deel van de leeuwen ( alleen hier kun je al niet stoppen met plaatjes schieten), de meer(of minder)katten, cheetah's, olifanten of giraffen,de apen, een voor een even prachtig gemaakt. Je kunt ze van alle kanten bekijken, je loopt als het ware een rondje om de habitat heen, het ene stuk door glas heen maar andere stukken weer gewoon "live" en nu moeten we wel zeggen dat we bij bijna ieder onderdeel het geluk hadden dat de dieren net eten kregen of gekregen hadden en dan zie je ze zoveel mogelijk in hun element, ze doen ook alles om ze hierbij in beweging te krijgen en verstoppen ook stukjes eten zodat ze moeten zoeken. Dit is bij de leeuwen, olifanten en apen vooral geinig om te zien. Ook is er een deel waar men aan het redden en re-habiliteren van beestjes doet en dit deel is hier in Amerika ook op tv iedere week te zien, hopelijk gaat dat ook eens bij ons bij Discovery Channel of zo eens op tv komen, zou wel heel leuk zijn om het dan zo terug te zien. Een van de dames die daar rondliep vertelde ons dat er bijvoorbeeld vanmorgen nog een grote vogel hadden geopereerd, die gevonden was met breuken in zijn vleugels. Ze liet de röntgenfoto zien en vertelde hierover. Achter het gebouw is een heel stuk gemaakt waar al de opgelapte dieren lekker in alle rust konden bijkomen voordat ze weer of weer vrijgelaten werden of ergens geplaatst, dit alleen als het het beste voor het beest zelf was natuurlijk. Lief mens was dat, erg geinteresseerd waar we vandaan kwamen en toen wij vertelde dat we thuis onze 2ling begonnen te missen en foto's lieten zien, en ook nog vertelde dat wij het hier in Florida weer zo geweldig naar ons zin hadden was ze gewoon ontdaan.Ze vond het fijn dat wij zo tevreden waren over haar staat (land) want er was zo nu en dan nogal eens wat te doen geweest hier tenslotte........

Nu, hier in de villa op de bank naar de vele foto's gekeken en dan komt het weer allemaal terug, echt waar, dit park is ook buiten de habitats zo mooi aangelegd, er is heel veel tijd en aandacht aan de tuinen en bebossing besteed, echt te mooi, maar we vallen in herhaling nu, maar serieus, wij raden een ieder aan dit park, mocht je in de gelegenheid zijn, te bezoeken en je zult geen spijt hebben. Geen idee wat een los kaartje kost, want bij ons zat het in het pakket, net als parkeren, wat dan ook net als bij Disney en alle andere parken ook $ 20 kost, blijft toch wel heel veel geld maar ja, als alles zo onderhouden en prachtig ge-themed is, mag dat wel. Oja, ik vergeet nog te vertellen dat je overal geluiden hoort van de beesten waar je vervolgens heenloopt, net alsof ze zichzelf aan aankondigen, en dit hebben wij als erg natuurlijk ervaren, niet gemaakt en overdreven, gewoon ook leuk. Hebben we nu al gezegd hoe verschrikkelijk mooi Busch Garden is?

Op de weg terug naar Kissimmee gestopt voor een capuccino en een caramel machiato bij de bekende groene zeemeermin waar we de laatste keren bij onze bestelling zeggen dat we onze koffie graag "dry" hebben wat dan wil zeggen dat ze er alleen de foam maar indoen waardoor we steeds meer het idee krijgen een sterk nederlands bakske te drinken, veel beter en een gratis tip hier moet je nog wel steeds een double(-tall-)capuccino bestellen, in tegenstelling tot bij onze filialen waar ze al bekend zijn met 2 espresso'tjes in een bestelling zodat je wat meer koffiesmaak krijgt of zoals we nu ontdekt hebben dus "droog" bestellen.

Op dit moment zitten we lekker bij te komen van deze bijzondere, pracht-editie(dieren) dag ,die op gebruikelijke wijze werd afgesloten met een bezoekje aan een lokaal etablissement, Texas Roadhouse dit keer en nu zitten met een drankje op de bank voor de buis.

Eenmaal thuis zijn jullie bij deze uitgenodigd een keer de vele foto's die we ook hier weer genomen hebben, te komen kijken. Het zijn er inmiddels al zoveel dat we er steeds maar een paar in het reisverslag zetten voor nu maar er zitten weer wat mooie foto's bij moet ik bekennen.

Lots of love Cor&Helen

1. Bojoura:
    22 september 2016
    Een te gek verslag weer. Love it! En eindelijk weer foto's erbij Die van halloween zijn leuk! Oh ik wil alles zien en horen van jullie trip
    Ik wist niet dat jullie zo weg waren van Busch gardens. Wij zijn daar nog nooit geweest in al die jaren. Maar ik begrijp toch doen dan
  2. Ingrid:
    22 september 2016
    Blijft leuk om te volgen/lezen, Busch Gardens ken ik nog van 1981, zal ongetwijfeld in die tussentijd ge-update zijn, zeker op mijn lijst voor een volgende keer Florida . Lekker blijven genieten jullie
  3. Mieke:
    23 september 2016
    Hoi samen , we zijn nog steeds op de camping en kan het zo slecht bijhoudenhier geen internet en moet steeds naar de kantine , niet open hoor, kreeg gelukkig van ons An wat te horen , nou dat bericht van huis onder water, minder dus , lees dus geen grote stukken , jammer , net wel van de prachtige dieren , krijg ze nog wel te zien ,, lieve gr
  4. Mieke:
    23 september 2016
    Vraagje , helemaal geen verstand van , maar zitten jullie dicht bij die m&m zaak ,?is daar misschien een klein appart doosje of bakje voor menm in te doen ?om ze mee te nemen ,?hoeft zeker niet maar kom je er toevallig zou het leuk zijn voorAxel 5dec, dikke kus en als het niet zo is ,, perce niettttttt x