Discovery Cove, een avontuurlijke dag vol water"pret"

19 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Hello everybody , hier zijn we weer met een nieuw blog.

Op deze vakantiemaandag 19 september stond Discovery Cove in onze agenda. Enige tijd geleden toch maar besloten dit keer dit attractiepark te boeken ondanks dat we de prijs, zo'n slordige $200 pp, wel een boel geld vonden maar mede daardoor stond het nog wel steeds op onze bucketlist. De verhalen van Cor en Bojoura en de foto's die we steeds voorbij zagen gaan, voorspelde dat het een bijzondere belevenis zou worden. Bij het ophalen van de kaartjes op onze aankomstdag in Kissimmee werd al verteld dat je wel moest proberen op tijd te zijn omdat hetgeen wat zeker voor ons een het hoogtepunt van de dag zou worden, the Dolphin Encounter (het "zwemmen" met dolfijnen) op uur en tijd ging en hoe eerder je binnenkwam, des te eerder was je in een groep ingedeeld en gezien het feit dat er zo in de middag weleens een (omweers)buitje kan vallen, was het in dit geval hoe eerder, hoe beter. Ook was deze dag all inclusive, dus compleet met ontbijt, lunch, snacks en drankjes, dus dat was volgens de dame achter de counter toch ook zeker wel een reden om vroeg aan te komen! We waren er dan ook op tijd, zo tegen 07.30 uur en werden in de 2de groep dolfijnenzwemmers ingedeeld, en dus mochten we ons om 09.15 uur melden bij  de Seahorse Cabana waar we uitleg zouden krijgen en om 09.25 uur dan bij de dolfijnen in the Lagoon zouden zijn.

We hadden dus nog ruim de tijd wat te ontbijten en wat rond te kijken voordat het zover was. Ook konden we dan onze attributen zoals een zwemvest en snorkelspulletjes alvast pakken (je mag je ook in een duikpak sjorren als je wilt maar met temperaturen zo rond 35 graden vonden wij dat niet zo goed idee). Het buffet bestond voor ons o.a uit scrumbeld eggs, bacon, aardappeltjes en toast, maar er was nog meer te kiezen zoals yoghurt, fruit, jus en koffie of thee, voor ieder wat wils.

Nadat we gegeten hadden en nog een klein rondje gelopen om vast een beetje te orienteren, was het wachten totdat we naar de uitleg in de cabana konden. Eenmaal daar kregen we inderdaad erg kort uitgelegd in welke groep en bij welke trainer we zaten, en na een kort filmpje gingen we op weg naar de lagune. We moeten wel stiekum bekennen dat we uit hebben zitten rekenen dat er in iedere cabana ong 50 personen konden zitten (wat bij ons ook was op een paar na) en wanneer je dan de prijs pp rekent je al snel op $ 10.000 in een rondje zwemmen binnenkwam, maar dat mocht de pret niet drukken. Zo'n park kost natuurlijk ook dagelijks een hele hoop geld, het wordt bijvoorbeeld ook echt continu schoongehouden zoals de verharde paden waarop je loopt evenals de kleedruimte en wc's welke iemand steeds schoonveegt omdat er zand op ligt van bij de diverse lagune's. Ook de hoeveelheid trainers steeds bezig met de mensen is niet te tellen, om dan nog maar te zwijgen over de rest van alle personeel en kosten voor de verzorging van de dieren. Dus niet over nadenken en heerlijk genoten van onze encounter met Rosie en Dixie. Zelf foto's en/of filmen mag niet want dat doet men van daar, op zich ook wel logisch, en je hebt ook wel betere plaatjes omdat zij uiteraard precies weten wat men met de bezoekers gaat doen en wat het juiste foto-moment is. En zoals degene die dit lezen en die deze ervaring al hebben opgedaan, dat moment is ...... het geven van een zoen aan en van onze speelkameraadjes. Rosie was erg afgeleid omdat zij moeder is van een van de op dit moment 5 babydolfijntjes en dus mocht zij nadat we haar hadden bewonderd ook steeds even heen en weer naar haar kleintje als deze haar riep, sweet!!! Dixie vond alles verder wel goed wat haar werd opgedragen en zo vloog onze tijd om, met als afsluiter dan het "zwemmen" met de dames, wat dan bestond uit het omarmen (bij beide vinnen vasthouden) waarna ze ons een voor een als een malle vooruit-trok  terug naar het ondiepere deel, Oh My God, dan voel je wat een kracht die beestjes hebben, een brok spieren, toch wel een geweldige ervaring om een keer mee te maken.

Wat wij ook superleuk vonden was the Aviary. Een deel van de Wind Away River, zo'n langzaam kabbelende rivier waar je lekker rustig mee door het water glijd. In deze kooi; hoewel weer zo gemaakt dat je dat eigenlijk niet merkt, vliegen en lopen letterlijk vogels van allerlei pluimage, prachtige beestjes. Wat erg bijzonder was, was dat er al snel bij het begin van dit avontuur een vogeltje bovenop mijn schouder kwam zitten en daar heel relaxed zowat al die tijd is blijven chillen en een andere, soort van papagaaitje bij Cor lekker vanaf zijn schouder zat te eten. Keigezellig eigenlijk terwijl we toch niet veel met vogels op zich hebben,,,,,,,

Na de lunch was het tijd voor the Grand Reef, waar je met roggen en tig soorten vissen samen in een lagune zwemt. Hier mochten we wel onze onderwatercamera in meenemen net zoals in die Wind Away River overigens, dus gezellig wat opname's gemaakt hier. Als laatste zijn we in een ander deel van de lagune gegaan waar je otters kunt zien zowel boven als in het water en er zijn nog Braziliaanse aapjes, Marmosets genaamd.

Zo aan het eind van de middag vonden we het genoeg en zijn we nadat we een paar foto's die van ons gemaakt waren tijdens het dolfijnzwemmen hadden opgehaald    (4 stuks a $ 99 ik bedoel maar...!) op huis aan gegaan.

In ons huis aan Lindfield Reserve voor de afwisseling nog wat aan het zwembad gehangen totdat er wel enorm veel donkere, ons inmiddels bekende, wolken aan de horizon verschenen. Jawel, een fikse omweersbui, in eerste instantie nog ver weg maar even later stonden de hele wijk in het licht van de bliksem en begon het gigantische hard te regenen. Nu zijn wij hier tijdens onze eerdere vakanties wel een en ander gewend maar wat we nu meegemaakt hebben sloeg tot nu toe iedere bui die we hier in Florida ooit hadden meegemaakt.

​Binnen een mum van tijd, stond de gehele patio onder water en waar wij op dat moment bang voor waren, gebeurde dus ook. Hoewel we het in eerste instantie best nog grappig vonden om te zien dat we een infinity-pool hadden ( zo'n zwembad waar je geen einde aan ziet en in ons geval waren de patio en het zwembad dus een geheel geworden doordat de afvoer de hoeveelheid water niet meer weg kon krijgen, konden twee van de vele schuifpuien het ook niet meer aan en kwam het water in vrij grote getalen binnen de huiskamer ingelopen, toen vonden wij het not funny anymore. De badlakens in de villa konden het ook niet tegenhouden want uitwringen hielp ook niet meer en bovendien richtte je dan nog meer waterschade aan voordat je bij de kraan was, al deed Cor nog zo zijn best, dus op zoek naar iets anders. Gelukkig vond ik in een van de kasten een hele stapel beddenspreien, en deze waren de uitkomst. Hiermee konden we het stromende water stoppen en gelukkig besloten ze buiten nu ook inmiddels de kraan met hemelwater maar weer dicht te draaien. Tjonge jonge, je moet weten dat wij enkele minuten voordat het zo hard en veel ging regenen wilde gaan winkelen en wat eten. Wat we dan hier binnen hadden aangetroffen bij thuiskomst....we willen er niet aan denken. Nu was het ook niet tof maar konden we het nog redelijk snel tegengaan. Afijn, soms moeten dingen ff meezitten toch? Wat ons nu nog te doen stond was alle gebruikte handdoeken en spreien maar in de wasmachine te stoppen en daarna in de droger te doen, daar zijn we nog wel even mee bezig geweest, tussendoor nog wel maar even break genomen om bij Outback wat kleins te gaan eten, daar hadden wel even zin in en het was droog en de voorspellingen (die hier best wel nauwkeurig zijn, ongelofelijk soms voorspellen ze hier die buien echt op uur en tijd, Piet Paulusma eat our heart out!) waren dat het verder droog zou gaan worden.

Nu zullen jullie dus de titel van dit verslag wel begrijpen schat ik in. Dit was een dag vol water"pret", gevraagd en ongevraagd, dat dan weer wel maar nu we erop terugkijken en alles gelukkig weer goed gekomen is hier binnen in de villa (hoewel de bonuskamer wat eerder gewoon de garage was, ook heel nat geworden is en dat nu toch wel lekker muf begint te ruiken), vonden we ons bezoek aan Discovery Cove wel de moeite waard, met als hoogtepunt uiteraard het bezoek aan de dolfijnen Rosie en Dixie hoewel wij de entreeprijs toch wel aan de hoge kant blijven vinden want, en dat zal wel aan ons liggen, dat all inclusive-gedoe, is aan ons niet besteed. Ontbijt en lunch prima met misschien een kleine snack erbij, en een of twee glazen drinken ook maar daar blijft het dan ook bij, wij kunnen echt niet meer op en omdat er ook nog veilig naar huis gereden moet worden, zit het bier en de cocktails die je ook zoveel je wilde mocht pakkern, er voor ons ook niet in dus voor ons zou hierin wel verschil mogen zitten, dus bij aanschaf zelf kunnen kiezen wel dan niet inclusief eten en drinken bijvoorbeeld maar goed, dat is onze mening, ieder zunne meug zak mar zegge!

Op de tv was vanavond de eerste aflevering van The Voice te zien met in de jury o.a Alicia Keys en net zoals bij ons het geval is, laten ze in de eerste aflevering weer een hele hoop goeie en een paar echte slechte deelnemers zien maar blijft leuk en wie weet, zat hierin wel de nieuwe Voice van America en dat hebben wij dan toch maar zo mogen meemaken, alweer een highlight whahaha.

De dag was al vroeg begonnen vandaag dus dit keer ook maar wat eerder dan normaal zo tegen 23.30 uur naar bed gegaan, althans ik, Helen, want manlief bleef nog lekker even benkhengen met een Yeungling Lager (biertje).

Ik hoop dat hij vandaag of morgen zijn bijdrage aan dit blog gaat bijwerken, het plaatsen van wat foto's, zodat jullie (en wij straks als we thuis zijn) ook weer beeld bij de verhalen krijgen. Er zitten wel weer wat beauties bij kan ik wel zeggen, dus veel kijkplezier nog zometeen allemaal. Rest ons jullie maar weer een fijne dag verder te wensen. Poeh ik besef me nu ineens dat we al een beetje gaan aftellen hier, morgen alweer dinsdag maar ach, dat mag de pret niet drukken. Hoewel we het hier weer heerlijk hebben, beginnen we ons echt "thuis" toch ook wel weer een beetje te missen, daar zit toch alles wat je lief is tenslotte, maar dat is pas over precies een week dus nu mogen we nog even blijven genieten van de heerlijke omgeving, de etentjes, het prachtige weer, de villa met prive-zwembad, en alle gezellige en minder gezellige "huisdieren" die we bezitten. Om wat specifieker te zijn, het stikt hier van de kikkers of padden, die zich iedere avond weer, tegen onze ramen aan de voorzijde van het huis plakken, grappig wel om te zien, zolang ze daar dan ook maar blijven hangen. Truste voor hier en goedemorgen/middag daar, Cor en Helen xx

1. Bojoura:
    Goodmorning America,
    De points from netherlands voor dit blog: douze points
    Jee wat een bak water hebben jullie gehad! Dun hille dag...
    Maarre wel tof hè snorkelen enzo. Discovery is een once in a life time ding, alleen al voor de prijzen.
    Hee waar ik benieuwd naar ben , iets kleins eten bij the outback?
    Ik kijk uit naar de rest van het program
    Ik zou heel graag alle foto's en bewegende beelden willen zien.
    Gaan jullie verder met having fun in the sun.
  2. Tante Wil:
    21 september 2016
    Nou dat met die dolfijnen lijkt mij echt geweldig,super zo met die enorme beesten ,want ik denk dat ze naast mij heel erg groot en sterk zijn,dus een beetje eng zou ik het wel vinden ,maar gelukkig hadden jullie daar geen last van en hebben jullie daarvan echt genoten en ja van de poen dat ben je na een paar dagen al weer vergeten ,maar niet de belevenis,die blijft je jaren bij,dus tel maar uit de winst.dus lieve mensen profiteer er nog maar lekker van,over een goeie week begint het gewone leventje weer,dan moet je weer aan de gang,en op nieuuw gaan sparen voor de volgende vakantie.liefs van tante Wil
  3. Rubbertje:
    21 september 2016
    Ik zie dat jullie je daar wel redden. Pappen en nat houden past zeker bij deze dag . Laat da menneke toch lekker op de bank hange. Geniet er nog lekker van. Tot over een paar weken op de reünie
  4. Monique Goossens:
    21 september 2016
    Zo jaloerssss wil ook graag zwemmen met dolfijnen. Lijkt me geweldig. Verder mooie dag van gemaakt ondanks...achh een buitje hahaha
  5. Linda vd Dries:
    21 september 2016
    Gullie het t toch wel heul errug noar oewe zin zie ik wel, leuk om oew stories te leeze! Keep up the writing!