Weekend-shopping

18 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers thuis,

Het is zondagavond als ik dit verslagje maak, net in de villa terug in een ons zo bekend omweersbuitje. Het heeft hier zojuist, en ja dat tellen ze hier en geven het door op News 13, de lokale tv-zender met hun eigen Piet Paulisma, maar liefst 250 x in 30 minuten gebliksemt en het blijft mooi om te zien als je op de weg terug rijd.

Maar goed, ik wil dus eigenlijk vertellen dat we dit weekend niet echt meer gedaan hebben dan geshopt, geluiert aan het zwembad en uiteraard hier en daar een hapje gegeten. Voor de nieuwsgierigen, gisteren na de koffie in Celebration lekker wat winkels langs de US 192 gehad, waaronder mijn favo lingeriewinkel, Lane Bryant waar ik sinds enkele jaren steeds een voorraadje insla, ook dit keer weer wat mooie dingen gekocht.

's Middags dus heerlijk in and out of the pool doorgebracht samen met ons lizzardgezinnetje, er zit hier nl een moeder (denken wij) met een (of een paar, ik zie n op dit moment nog niet echt veel specifieke eigenschappen) iene-mienie babies, zo leuk, je ziet ze ook echt bijna niet en het zou zielig zijn als we er eentje per ongeluk een stukje van zijn kleine staartje zouden lopen, dus opletten geblazen.

Langs de US 192, voor degenen die het hier niet kennen, zitten steeds winkelcentra met alle bekend restaurant-, en winkelketens, Wendy's, Ihop, Outback, Applebees, Fridays,Bahama Breeze, Nike, Puma, om er zo maar een paar te noemen en vlakbij onze afslag naar Lindfields is daar, voor ons nieuw, Manny's Chophouse bijgekomen, wat er van buiten heel leuk 50thies uitziet en gezien het aantal auto's welke daar iedere dag opnieuw geparkeerd staan, besloten daar wat te eten om vervolgens door te rijden naar Old Towm Kissimmee waar de Saturdaynight Cruise wort gehouden, ook zo'n vast item voor ons, nou ja mer voor manlief, want er komen dan allerlei klassieke auto's langsrijden om bewonderd te worden. Ook vanavond waren er weer een paar beauty's bij volgens Cor.

Vandaag, zondag naar de andere Premium Outletmall aan het eind van de I-Drive gereden waar Cor zijn favo-winkeltje zit, The Watchstation waar ieder jaar een nieuw horloge gekocht wordt, zo ook nu, een Diesel deze keer. Dit is, zoals we al eerder uitgelegd hebben echt het enige want ook hier zijn de rest van de winkels niet aan ons besteed. En ook vandaag na het winkelen wat zon meegepikt en naar Disney Spring gereden om daar bij Paradise 37 een hapje en een drankje te doen. Dit omdat we van de week al gezien en gehoord hadden dat daar een lekker salsa-sfeertje hing. Nou, afgezien van de prijs die ze er voor een kalkoensandwich en een burger met pulled pork vragen, is het wel de moeite waard, lekker gegeten. Nog een klein rondje gelopen, en nog een afsluitend bakske genomen in de nieuwe Bucks, waar overigens ook bier en wijn verkocht wordt. Daarna weer op weg naar de villa, wat drinken ingeschonken en dit blog gemaakt. Nu zo maar naar ons bedje want morgen gaan we voor het eerst deze vakantie de wekker zetten( uurtje of 7).

Morgen is nl Discovery Cove-dag, waar wij voor het eerst met dolfijnen interactief gaan zijn. We zijn erg benieuwd hoe en wat we daar gaan beleven, jullie ook? Ik zeg en fijne maandag daar en jullie horen weer van ons.

1. Bojoura:
    Goedemorgen,
    Vandaag dus discovery cove:-) wat een feestje!! Is zooo leuk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan vinden. Ik vond het snorkelen met de stingrays echt fantastisch.
    Heel veel fun.
  2. Lucille:
    19 september 2016
    Heerlijk om jullie verslag te lezen. Moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig wordt naar alles daar...
    Geniet van de dolfijnen en wacht met smacht op het verhaal.
  3. Mira:
    19 september 2016
    Van al dat shoppen heb je vast een extra koffer moeten kopen of niet? Have fun in the States geniet er nog maar van.