De reis naar Sanford met Tui OR 317 Dreamliner

4 september 2016 - Miramar Beach, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
Wat leuk dat jullie je mailadres hebben gegeven en dus kunnen meelezen met ons reisblog van dit jaar. Hoop dat jullie net zoveel zin hebben mee te lezen dan wij om dit te delen/schrijven.
We begonnen deze vakantie door omstandigheden wat anders dan verwacht zoals jullie (bijna) allemaal wel hebben meegekregen inmiddels, en dus van voorbereiding kwam niet veel maar....nadat we er zeker van waren dat alles wat ons dierbaar is, toch goed verzorgd achterbleef vertrokken we afgelopen vrijdag 2 september dan met de OR 317 van Tui naar ( Orlando) Sanford. Eenmaal in t vliegtuig wist de gezagsvoerder te vertellen dat we de normale noordatlantische route gingen volgen en daar waar nodig zouden worden omgeleid om orkaan Hermine die s nachts aan land gekomen was in the Panhandle (en natuurlijk daar gaan wij onze 1ste week doorbrengen) een beetje te omzeilen! Fijn om te horen wanneer vliegen al niet je hobby is maar goed....tandjes op elkaar en gaan.....! Cor verheugde zich hier al maanden op.

Onze eerste ervaringen met een de nieuwste kisten van Tui, de Dreamliner, beviel, op inderdaad een paar stevige hobbels en n luchtzak boven South Carolina vanwege Hermine, goed. De stoelen, maar ja wat wil je in de Star-class, zijn heerlijk.Lekker comfi met genoeg ruimte voor zowel de flinke bips als de lange benen.Het eten was dit keer ook prima maar helaas kon t met de drankjes nog wel wat beter( eerder kregen we bijv een lekker drankje als we onze plaatsen hadden gevonden en nu lagen er 2 niet gekode flesjes water in de stoel) en de verhalen over de diverse verlichting in de cabine en de (grotere) ramen die ook gedimpt kunnen worden vinden wij overdreven.Ja de ramen zijn wat langer en ja je kunt ze blauw maken en ja als je goed oplet zie je blauwe verlichting inderdaad ook ergens biven je hoofd. De beentjes kunnen ook wat rusten omdat er n voetenbankje opengeklalt kan worden.Deze slaapstand is ook zeker wel oke.
Al met al vloog de bemanning ons in zo'n 9 1/2 uur veilig naar Sanford. 7.30 pm plaatselijke tijd stonden we op de grond en na 40 minuten waren we customs and borderprotection door en n goed kwartier later zaten we in n witte Chevrolet Equinox, ons niet onbekend, op weg naar ons Hilton Garden Inn Hotel in Lake Mary (10 min.)Dit keer had het geen zin helemaal naar Orlando of Kissimmee te rijden omdat we vanuit hier makkelijk de grote weg richting the Panhandle op konden gaan de volgende dag. Prima hotel, ruime kamer en na n borrel in de bar en nog wat tv kijken lekker geslapen. Fijn om de eerste etappe weer achter de rug te hebben! Next stop Destin ( Miramar beach).
Tot zo....

1. Davina Keyner:
    4 september 2016
    Heeee wat fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad.
    Het grote genieten kan beginnen!!
  2. Linda vd Dries:
    4 september 2016
    Gaaf hoor, have lots of fun!
  3. Ingrid:
    4 september 2016
    Hee Helen en Cor, had even wat gemist, maw wist niet dat jullie al onderweg waren/er nu zijn, gaaf, hoop dat jullie niet te veel hinder hebben of ondervonden hebben van "Hermine", bizar om mee te maken, maaaar dit wordt ongetwijfeld weer een toffe, gave, super, zonnige, vakantie (hoe kan het ook anders in Florida :-) ) Have fun and njoy
  4. Mieke en Ton:
    He Helen en Cor,
    Goed te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Vooral nu met de orkaan in de buurt. Nu kan het grote genieten beginnen. Ik begreep dat jullie vakantie anders is begonnen door omstandigheden. Dat is inderdaad wel vervelend maar hopelijk kunnen jullie het nu ff achter jullie laten en lekker genieten van elkaar en het mooie Florida. Wij staan ook start klaar om te gaan. We rijden zo naar ons hotel bij Schiphol en vliegen morgen om 10 uur. ( zien wel op tegen het 12 uur vliegen maar anders komen we er niet ha ha). We proberen jullie te volgen van alles wat jullie zien en meemaken op jullie reis. Groetjes en Bye Bye.
  5. Henny Loffeld:
    4 september 2016
    Jullie zijn er Veel plezier en een mooie reis
  6. Pieter en genevieve:
    4 september 2016
    Leuk om te zien wij hadden dezelfde auto wij een blauw/grijze en John en Edwina een witte net als jullie... Echt een topbaan ook leuk voor thuis hahaha...
    Gr pieter
  7. Gerard en Colinda:
    4 september 2016
    Veel plezier maar dat zal wel lukken denken wij zo maar
  8. Erwin:
    4 september 2016
    Doe maar luxe jullie. Ik ga volgend weekend ook een reisje maken hoor. Naar Renesse, muziek maken met allerlei carnaval bandjes uit Brabant :-)
  9. Resie:
    4 september 2016
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Gelukkig goed aangekomen. Hermine leek heel wat. Fijn dat het meevalt.
    Florida (en Bahama's ) helemaal trendy komende winter. Ik volg jullie met belangstelling. X