Hermine viel enorm mee althans..

4 september 2016 - Miramar Beach, Verenigde Staten

......voor wat wij vandaag gezien hebben onderweg naar ons eerste verblijf aan the Panhandle, het Destin, aan de Golf van Mexico, daar waar de toen nog Orkaan Hermine ongeveer aan land zou gaan komen op de vrijdag van ons vertrek maar uiteindelijk dit plaatsje letterlijk links heeft laten liggen. Wat wij op tv zagen vanmorgen was dat "ze" nu richting de oostkust van de Usa, oa Long Beach ( New York) gaat en dat er wel schade is uiteraard in de Panhandle, vooral in de buurt van de hoofdstad Tallahassee en andere bekender plaatsen aan de Golf o.a. Tampa en dat is ook wij wij op de weg hierheen gezien hebben. Het was zo nu een dan een dile van flitslichten afkomstig van de auto's van de boomcontroleurs welke samen met allerlei soorten takelwagens rondom Tallahassee en richting Tampa reden, zowel ernaartoe als weer op de weg terug. Er zaten zelfs voertuigen vanuit Ohio bij die op de weg terug waren.
Langs de die wij volgden viel de schade enorm mee. Denk dat wij al met al een tiental omgewaaide bomen tegen gekomen zijn die al netjes allemaal daar waar nodig van de weg gehaald waren. Ook dit was een meevaller maar dan was het nog wel de vraag hoe het er hier aan de kust verder uit zou zien.
In de loop van de dag kregen we een mailtje van Kay, de eigenaresse van het appartement in Miramar Beach onderdeel van Destin, dat het hier niets had gedaan en geen schade had aangericht, het was zelfs weer stralend weer, schreef ze.
Na een lange, mooie maar eentonige rit door en langs enkele stateparken, van zeker 6 uur ( er blijkt hier een uurtje tijdverschil te zijn dus dat viel mee) kwamen we aan bij Summerspell 303. Kay was nog samen met de poets aanwezig dus kon zijzelf nog wat kleine dingen uitleggen.
Eerst de nodige boodschappen gedaan, en deze opgeruimd waarna we de eerste voorzichtige stappen in de nu best ruige Golf van Mexico hebben gezet, wat is het hier toch mooi. Wel nog een dag of 2 uitkijken voor de stroming in de zee na Hermine, de vlag is nog rood!! Ook is het dit weekend veel drukker dan de vorige keer dat wij hier waren, 2 jaar geleden, het is nl Laborday-weekend en hele drommen huishoudens hebben besloten hier de zomer af te sluiten samen met ons !!! Maar zij moeten, naar wij menen, dinsdag weer lekker naar t werk en naar school dus hopen we het dan nog rustiger te krijgen hier.
We zitten nu even lekker op het balkon van het appartement nog wat te genieten van de foto's die de buren van onze katjes gemaakt hebben bij het kroelen en eten geven. Wat heerlijk om ze even te zien en dat die lieverds ons mam ( en Tim ) zo ondersteunen.....beter een goede buur dan een verre vriend is voor ons een waarheid als een koe!
Ga voor nu afsluiten, het loopt naar elven hier dus zometeen lekker een boekje erbij en nagenieten van de eerste indrukken weer. Fijn om hier weer te zijn!!
Voor ons teuste en voor jullie gezond weer op.
Groetjes Cor&Helen xx

1. Lauran en Bettina:
    Cor en Helen,
    Leuk om jullie weer te volgen met deze blog.
    Heel veel plezier en geniet van al het moois wat weer komen gaat.
  2. Ans. Gastvrouw politie:
    4 september 2016
    Wat fijn om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Geniet ervan
  3. Catja:
    4 september 2016
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van dit land en jullie vakantie
  4. José (collega van Ans):
    4 september 2016
    Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen, enjoy and have fun!
  5. Tante Wil:
    4 september 2016
    Zo vakantiegangers leuk om weer te lezen dat jullie weer op jullie lievelingsplek zijn AMERICA,Geniet er maar lekker van.
    Ik vind het leuk om al die verhalen te lezen,ja wat zal ik er verder van zeggen.verschil moet er wezen.och ja ik heb mijn verre reizen een beetje gehad,dus profiteer er maar volop van zolang het nog kan,jullie werken er een heel jaar hard voor.liefs een xxxxxx van tante Wil
  6. Pieter en genevieve:
    4 september 2016
    Geniet er maar lekker van. Spannend om zo je vakantie te starten hè niet wetende wat je aantreft. Maar dat is ook Amerika... Nog een fijne vakantie en veel lekker weer.. We zullen jullie op de voet volgen...
    Gr Genevieve en Pieter
  7. Ingrid & Wies:
    4 september 2016
    He Amerika gangers weer een leuk begin van de vakantie en spannend vanwege de storm. Maar gelukkig mee gevallen. Geniet ervan wij volgen jullie en dromen mee van dit heerlijke land
  8. Monique Goossens:
    4 september 2016
    Fijn om te horen. Klinkt weer allemaal goed dus ik zeg: genieten xx