Clearwater Shepards Beach Hotel en sightseeing

11 september 2016 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

Hallo weer allemaal,

hier ook maar meteen ons tweede dagje Clearwater even weggeschreven omdat dat al met al niet zo spectaculair was om te delen.

De dag begon voor het eerst later dan normaal de afgelopen week maar ja,logisch na de dag van gisteren, zo rond 9 uur overigens met weer een berichtje met filmpje van Dorien en Renee onze buren, mbt de katjes, zo tof steeds. Ook stuurde ze nog een foto van oma's vervoermiddel (de roll-later) welke op datzelfde moment voor de deur geparkeerd stond, wat handig is wanneer de katjes evt bij de voordeur zitten te wachten, sweet).

De auto was bij aankomst lekker in de valet-parking gereden en omdat het voor manlief ook wel weer eens lekker was niet achter het stuur te hoeven kruipen besloten we vandaag met de trolley wat sightseeing te gaan doen wat een beetje een teleurstellende ervaring was, eerlijk gezegd.

Het zag er een beetje uit als zo'n hopon-hopoff-busje wat ook enkele routes reed. Helaas waren de chauffeurs nou niet bepaald informatief en vriendelijk dus moesten we het zelf maar een beetje uitzoeken. Uiteraard had ik in dit geval wat huiswerk gedaan en wilde ik al eerder naar Caladesi-, en Honeymoon-Island, twee US National State Parks(natuurparken) welke eerdere jaren tot mooiste stranden van het land uitgeroepen waren. De eerste poging hier te komen, 2 jaar geleden, ging het mis omdat het weer het toen niet toeliet want in de regen naar een natuurpark waar je niks dan hagelwit strand hebt, was niet echt gezellig, dus nu poging nummer 2 vandaag. Met de trolley dus richting Dunedin, het dorpje waar vandaan je bij Honeymoon-Island kunt komen om vervolgens de ferryboot naar Caladesi Island te pakken, de enige manier anders dan met je (gehuurde) boot of jetski.

Nou, ken je dat verhaal van die twee die naar Honeymoon-, en Caladesi-island gingen, die gingen nie....!!! Dit keer bleek je dus niet met openbaar vervoer, in ons geval de trolley, bij Honeymoon te kunnen komen, einde verhaal dus wat dat betreft. Goede raad was duur dus na toch maar eens in de trolley te vragen wat dan de optie was, vertelde een aardig amerikaans echtpaar ons, dat we het misschien in het volgende dorp,en tevens eindpunt van de trolley,Tarpon Springs moesten proberen er te komen door een soort van cruise te boeken. Nu moet je weten dat ons dat gehuchtje met een Griekse inslag de vorige keer ook al niet kon bekoren, laat staan zo'n wazige soort van cruise  met respect voor alle gyrosrestaurantjes en de pappadopoulos-winkels waar men vooral natuurlijke douchessponsen wil verkopen dus linea-recta overgestoken bij het eindpunt van de trolley en de volgende weer terug naar Clearwater genomen. Daar meteen de Starbucks ingedoken want ook vandaag, zo bleek later toen we het plaatselijke nieuws zagen, was het weer een hitterecord hier in het dorp, ruim 35 graden met een strakblauwe lucht en geen zuchtje wind,en dus moest ons water en koffiepijl weer op goede hoogte gebracht worden na deze enerverende trip.

Om dat toch nog wat inspanning te hebben en wat leuks te zien deze dag, de weg terug lopend gedaan naar het prachtige hagelwitte strand van Clearwater Beach.

Aangekomen meteen in ons disco-zwembad gedoken onder het genot van een drankje en wederom een live-band gecombineerd met amerikaanse dance-muziek en classis. Ook maar meteen een hapje gegeten aan de beachbar , een dikke 10 voor de hamburger en de frietjes met cheddar, bacon en sour-cream, vitaminebommetje denk......LOL! [voor de niet kenners Laughing Out Loud overigens).

De avond werd ingeluid met het dansje op la balkonia en een bezoek aan de tequila-bar (voor een biertje en een mojito-tje dan) en een heel korte stop in dun disco waar wij de enige bezoekers waren. Daar dus besloten terug naar de kamer te gaan om in te pakken en alles klaar te zetten voor ons vertrek naar Orlando/Kissimmee maandagmorgen.

Op naar de komende 2 hopelijk ook nog heerlijke weken hier in het ons zo geliefde Flo-rida.

Wederom bedankt voor de leuke reacties en we hopen dat jullie weer veel leesplezier hebben aan deze vorige twee blogjes.

See you all later byebye Cor & Helen

1. Mieke:
    13 september 2016
    He Helleke en Cor,

Jammer van deze tweede dag maar het kan niet alle dagen feest zijn. Ik zie wel dat ik me geen zorgen hoef te maken over het gebruik van de schijf van vier. Echte foodies.
  2. Ingrid:
    13 september 2016
    Leuk om te lezen Helen . Kom ooit bij je langs voor evt tips voor als FL weer op de route staat. Super. Nog ff heerlijk genieten.