Kissimmee here we come.... feels like home again

12 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo weer lieve volgers,

We maken weer even tijd om jullie bij te "praten".

Het is inmiddels alweer maandag en dat wil zeggen, uitchecken bij Shepards en op weg naar Orlando, of liever gezegd, naar Kissimmee want dat is het stukje waar je het eigenlijk over hebt, net zoals iedereen het heeft over New York terwijl je eigenlijk alleen het stukje Manhattan beleeft. ​Maar genoeg geografie voor nu en terug naar ons reisverslag van vandaag.

Het stukje rijden naar Kissimmee is maar een peuleschil, het is van Clearwater maar een goede een uur en een kwartiertje, zo'n 150 km uit en thuis. Thuis in dit geval dus onze huurvilla in Lindfield Reserve, voor de kenners onder ons, een bewaakte villawijk aan een zijstraat van de W.Irlo Bronson Memorial Highway ofwel bekend als de "192".

Omdat we lekker op tijd waren en pas na de middag in de villa mochten, eerst alvast een ons inmiddels bekend ritueel tackelen, naar "onze" Starbucks tegenover Celebration, wat enkelen van jullie nog niet veel zal zeggen maar dit komt wel verderop in een van de latere verslagen vanzelf. Feels like home again!! Daar een bakkie gepakt, en lekker nederlands, de net wat eerder gekochte donuts van Krispy Kreme bij opgepeuzeld en allebei naar onze mama's gebeld.

Hierna meteen maar langs Discovery Cove aan International Drive gereden om de kaartjes welke we al thuis besteld hadden te verzilveren zodat we op de dag zlef waarop we hier daadwerkelijk naar binnen gaan, een wat kortere wachtrij hopen te hebben en zodat we de andere parken die inclusief zijn zoals Seaworld, Aquatica (zwempark) en Bush Gardens dan ook de komende 2 weken zo evt binnen kunnen wandelen.  Verder gewoon lekker wat rondgereden om alvast weer in the mood te komen, echt een straf om bijvoorbeeld een van de nieuwe attrracties, the Orlando Eye (jawel net als in London) al in beeld te krijgen, mooi maar wel enorm hoog. Gaan wij dat echt doen?

Tegen 3-en naar het huis gereden en met de inmiddels verkregen code's ons onderkomen voor de komende 2 weken betreden. Het is dit keer een patiowoning geworden met een voor Amerika redelijk moderne inrichting, maar dat zullen de foto's wel verraden. See 4 yourselfs! Als we weer terug zijn, zijn er voor de liefhebbers enkele bewegende beelden.

Na wat chilla in tha villa maar weer eens gaan kijken of onze buurtsuper er nog stond, Winn Dixie in dit geval. Daar de nodige boodschappen gedaan en Cor was zo "blij !" als Shurandy Martina toen hij weer in the man-beer-cave mocht rondhuppelen om biertjes te kiezen. Heerlijk toch weer om terug te zijn, echt!

Eenmaal terug bij het huis en na een snelle plons in het zwembad even wat gaan eten bij Buffalo Wild Wings, gewoon omdat we daar met Dennis en Renske in Texas zo gezellig boneless chickenwings gegeten hadden. Ook nu konden weer niet kiezen welke smaak en waren onze ervaringsdeskundigen er niet bij dus werden het wat medium hot, spicy garlic en voor Cor de Jamaican jerk smaak, flink hot zeg maar. "Thuis" de koffers leeggemaakt, en nog wat tv gekeken voordat we ons mandje ingegaan zijn. Poeh eeh, was weer een zwaar dagje hier in de U S of A, op naar nog een paar. Geen idee wat deze ons weer gaan brengen alleen dan de dag dolfijnen encounter (ontmoeten) waarover ik net schreef en voor a.s vrijdagavond de "Not So Scary Halloween Party" in the Magic Kingdom Walt Disney World ( dit keer mocht ik kiezen nadat Cor's keuze de vorige keer gevallen was op de Halloweenavond bij Universal waar ik zowat de hele avond heb lopen schreeuwen en de rest met mijn ogen dicht gezien heb, zo vreselijk eng was dat, not normal anymore).

Zowel voor jullie als voor ons dus een verrassing wat er in het volgende verslag zal staan, nu al zin in om dit te delen.

Fijne dag/ avond verder nog en tot de volgende keer, dikke zoen van ons. C&H

1. Lucille:
    14 september 2016
    Geweldig leuk om jullie verslag te lezen!
    Geniet er maar weer lekker van daar.
    Ik geniet van jullie verhalen
  2. Wies en Ingrid:
    14 september 2016
    Hoi cor en helen, wat herkenbaar allemaal het is net of wij meerijden en alles weer herbeleven . Heerlijk zo n fijn huis met pool en de bekende parken waar je weer kunt genieten. Wij lezen al jullie verhalen . Nog veel plezier
  3. Mira:
    14 september 2016
    Tjsa ik zou willen dat ik kon ruilen maar mag ook niet klagen. Wij zijn nu ander halve week terug en ben al weer aan het denken wanneer we weer gaan. :-)
    Geniet van jullie "thuis" en blijf schrijven, leuk om te lezen
  4. Mieke:
    14 september 2016
    Hoi, mooie villa, tje weer , geniet maar weer op het nieuwe adres , ik zit nu bij de kantine , heb geen internet meer , en morgen ben ik naar Conchita tot en met zondag , probeer jullie toch te volgen.houdoe
  5. Niels:
    14 september 2016
    Wat heerlijk weer! Heel veel plezier daar! Mag ik nog even de chicken terriyaki op de foodcourt van de mall aan intern. blvrd aanbevelen? Genieten daar!
  6. José (collega van Ans):
    15 september 2016
    Hè Helen, je schrijft errug leuk! Het lijkt wel of ik er ook bij ben. Geniet nog maar een tijdje door.....