Dagje strand en shops

9 september 2016 - Destin, Florida, Verenigde Staten

Hoihoi allemaal,

het is inmiddels alweer donderdag. Een week geleden stonden we nog aan de voorkant van deze vakantie en nu zit onze eerste week, hier aan de Emerald Coast, Florida's Panhandle, er alweer bijna op.

Vandaag stond onze dag dus in het teken van relaxen en dus begonnen met een wandeling naar Bas Ass, het coffeetentje hier aan de scenic highway 98. Lekker de dag begonnen met een capuccino allebei en daarna weer terug langs het strand om in de condo alle strandspullen te pakken en over te steken naar die mooie groen/blauwe Golf van Mexico met het spierwitte zand. Vandaag bij de lokale nieuwszender hier vertelde men dat het zo warm zou zijn dat je hier op het strand maar 15 minuutjes nodig hebt om te verbranden. Je kunt het zand hier vergelijken met de sneeuw tijdens je wintersportvakantie, goed insmeren met een goede factor is geen overbodige luxe. Mede gezien de temperatuur hier, ruim boven zo'n graadje of 30 niet al te lang gebleven en even bij gaan trekken op ons balkon waar dan de schaduw wel heerlijk is.

Na te hebben opgefrist maar eens een rondje shoppen. Eerst naar een voor ons nieuw centrum Baytown Wharf wat eigenlijk een soort van winkelcentrum bij een groot golfresort bleek te zijn,niet echt bijzonder maar wel een lekkere milkshake op bij Moo-la-la waar je van iedere soort ijs een shake kunt laten maken, weer eens wat anders dan een frapuccino of n cola-tje.

Destin Commons, het plaatselijke winkelcentrum was next.... daar voelen wij ons toch meer thuis, gewoon de bekende ketens zoals bijv. n H&M, Sephora, Forever 21. Na T-shirts kopen voor manlief mocht moeders even losgaan, ik had namelijk een nieuwe winkel vol met tassen, sjaaltjes, sieraden etc ontdekt Charming Charlie genaamd. Wat een heerlijke winkel is dat, eldorado voor de vrouw die van tassen houdt, echt ze hebben er alles keurig op kleur in eilandjes zodat je bij de tas ook een portemonnee, tassieraden en gewone bijpassende sieraden uitkiezen. Je hebt ze hier in de eerdere alle kleuren van de regenboog en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik zag meteen een red, white and blue-one die ook nog in dun afprijs was en omdat groen erg hot is volgens mijn trendy man, die ook eentje gescored, en ja daar hoort dan ook eenzelfde kleur horloge bij en ojee in het zwarte eiland zag ik ook nog een te schattig horloge met een kat als wijzerplaat, tja....ik had tenslotte toch een coupon via internet gevonden dus ging ik als een burrito allegre naar huis. En oja, Cor was ook blij met zijn witte shirtje hoor hihihi

En dan is het alweer avond en gaan we kijken waar en wat we wilden gaan eten. Besloten werd om naar Harbor Walk Village te gaan waar je ook weer goed geamuseerd wordt, van shoppen tot entertainment zoals bij Margaritaville, jullie misschien wel bekend. We werden wel verwend met het allermooiste uitzicht wat je je maar kon voorstellen, een plekje met uitzicht op  de al eerdergenoemde brug waar net de zon onderging, geweldig. Wat wij beide nog nooit eerder zo mooi gezien hadden waren die strepen die je altijd op tekeningen en plaatjes van de zon bij ondergang ziet, echt dit was adembenemend. Dit keer werden we niet stil van het eten maar van dit prachtige natuurverschijnsel, hoop dat dit op de foto's net zo overkomt dan in het echt. Verder nog zoals iedere dag wat drinken en dit verslag typen op ons balcony with a view at the beach waar overigens voor de afwisseling maar weer eens een bruiloft gevierd werd.

Voor jullie een fijne dag gewenst van ons. xx

1. Bojoura:
    10 september 2016
    Hey cor en helen,
    Superleuk om jullie reisblog te volgen. Mooie fotookes
    Iets in dun afprijs is altijd leuk.
    Have fun jullie! !
  2. Ans. Gastvrouw politie:
    10 september 2016
    Hoi Helen en Cor Mag ik toch wel zeggen al heb ik Cor nog nooit gezien.

Wat een fijne reis maken jullie toch, om jaloers op te worden.
    Veel zien en af en toe een strandmiddagje dat is een ideale combinatie. Bij de politie gaat alles goed en ik mis je wel erg
    Want ik moet maar zien aan wie ik iets kan vragen als het nodig is. Veel groetjes uit een zonnig Tilburg. Ans