Disney Springs

13 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal , hier weer een update van onze vakantiestek in Kissimmee.

De eerste volle dag hier zijn we na een heerlijke nachtrust, heerlijk bed hier, opgestaan en zijn na een bakkie thee en koffie maar meteen een plons in het zwembad gaan doen, even lekker wakker worden.

Al snel besloten wat we via de Starbucks bij Celebration, wat jullie zullen het met ons eens zijn dat het dat hier zeker wel is, naar Disney Springs te rijden. Voor de niet kenners onder jullie, Disney Springs is het shopping-, en entertainmentcentrum van Disneyworld, wat zijn nieuwe naam, voorheen heette het nl Downtown Disney, na een verbouwing. Benieuwd wat er zo allemaal vernieuwd is daar. Althans voor mij, want Cor heeft al diverse filmpjes via YouTube zitten kijken maar ik wil dan verrast worden.

De eerste dingen zie je meteen al, want ze zijn nog steeds de weg aan het verbreden en middenin is een speciale baan gemaakt voor de Disneytransportation-bussen, een prima idee zodat het verkeer dat naar de vele hotels en andere parken heen en weer gaat met Disneyvervoer zal hier sneller mee geworden zijn. En uiteraard heeft dan de rest zoals wij met een huurauto ook wat meer ruimte. Vervolgens zie je 2 parkeergarages staan, aan beide ingangen een wat ook erg prettig is want zo hoeft je auto niet de hele tijd in die hitte te staan. Wat ook handig is, is dat er bij iedere vrije plek een groen lampje brand zodat je meteen ziet waar nog een plaatsje is en uiteraard gaat het uit wanneer je er je auto inzet.

Eenmaal de roltrap af zit je meteen in een hagelnieuw winkelcentrum met bijv de Zara, Superdry en Under Armer en wat eettentjes. Dan, ongewijzigd, prominent de grootste Disneystore in de wereld welke binnen ook wel een update gekregen heeft en het blijft leuk hier even een rondje te doen hoewel je dan wel merkt dat je er ook niet meer de neiging krijgt er wat te kopen, grappig hoe dat in de loop van de jaren veranderd.

Dan weer het rondje doorlopend kom je in het stuk wat vroeger het uitgaansdeel was, en waar wij dus veelal meteen verder doorgelopen zijn bij eerdere bezoekjes. Nu weet je niet wat je ziet, er zin zoveel mooie winkeltjes en eetgelegenheden gemaakt, je kijkt je ogen uit. Een ervan is The Boathouse wat, zoals de naam al doet vermoeden, een restaurant is met bootthema, incl een prachtige speedboot smack in the middle, en een winkel waar je echt alles voor in en aan je bootje kan kopen. Ook is er verder nog een bakkertje, een hoedjeswinkel, barbierwinkel, StarWarswinkel en hoe kan het ook anders een groot filiaal van de Starbucks, want ja, je loopt toch weer niet dat hele eind terug voor een bakkie tenslotte. Aan het einde van dit geheel weet je niet wat je ziet wanneer je ineens oog in oog staat met de grootste Coca Cola winkel van de wereld. Drie etages waarnvan de bovenste uiteraard gemaakt is om allerlei soorten colaproducten te proeven en 2 etage's vol met spulletjes want tja, wie wil er nu niet een oncie(voor oma een aan-mekaar-pak), lippengloss, pyama, shirt en joggingbroek met dit bekend logo? en ja ook aan mij is gedacht, de tassen zijn werkelijk ook superleuk maar......dit keer geen impulsaankoop gedaan maar wat niet is kan nog komen, toch?​ Wel nog een leuk jaske voor Cor en wat huidverzorging voor mij gekocht want, toeval bestaat niet, er zit hier een hele winkel van Origins, het merk waarvan ik net thuis mijn eerste ervaringen mee heb opgedaan en inmiddels regende het flink, een staartje van tropische storm Julia, dus wat doe je dan, je laat je handjes scrubben, je huidje lekker met allerlei dingen schoonmaken en overhalen om wat te kopen want natuurlijk krijg je discount en een extra product als je nu koopt....nu stond dat toch al op mijn lijstje dus waarom niet, kan ik het meteen gaan gebruiken.

Nog even de tijd genomen voor wat Disneywinkeltjes en een bakkie en besloten terug te rijden naar ons huis om lekker bij te komen van toch zeker een 5 uur shoppen en rondkijken. By the way, ook weer zoiets he, betalen hoeft niet bij deze garage, weer eens wat anders dan in Nederland waar je alleen aan deze kosten al een vermogen kwijtbent als je zolang blijft staan.

Toen alleen nog een dagelijks issue even oplossen, en besloten te gaan eten bij Bahama Breeze wat weer goed bevallen is.

Op naar weer een volgende mooie dag, woensdag inmiddels alweer. Groetjes van ons.

1. Bojoura:
    15 september 2016
    Jaaaa ik wil een onesie van Coca Cola :-) wie niet? Oh helen, helemaal niets gekocht in de Disneystore? Niks geen hebberigheid gevoeld? Komt dat omdat je niet in Disney parken geweest bent of is de liefde gewoon over;-)
    Superleuk blog weer. Ik kijk uit naar het vervolg