Seaworld, gewoon omdat het kan

14 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo, dit keer maar meteen de 1ste woensdag van onze vakantie er achteraan. Internet is hier namelijk zo nu en dan niet snel en je moet je steeds weer opnieuw aanmelden en laat dat iedere keer zijn als ik eens lekker met dit laptopje voor het verslag ga zitten.

Vandaag na ons ochtend ritueel naar Seaworld gereden, gewoon omdat het kan, het zit namelijk inbegrepen bij ons ticket voor zoals we eerden vertelde, van Discovery Cove. Normaliter zouden we de entree hiervoor net weer betalen maar zo is het een mooi extraatje.

Hier is niet veel verandert sinds ons bezoekje de vorige keer maar het blijft leuk om de dolfijntje n de nursery visjes gevoerd te zien worden en daarna de opdracht krijgen te gaan spelen, wat inhoud dat ze je natuurlijk zeiknat gaan spetteren. Voor beide partijen gewoon keileuk. Verder het rondje gedaan en even gezeten om wat te drinken, wat je zeker weer veel moet doen, want het zonnetje schijnt ook hier weer erg fel en je sweat you te pletter!

Wat overigens voor ons de eerste keer was, was een bezoek aan Turtle Trek, een 3Dfilm waar je helemaal rondom instaat en waarin je het verhaal van een zeeschildpad ziet vanaf het moment dat het uit het ei op het strand kruipt totaan het moment dat zijzelf haar eitjes gaat leggen, met alle gevaren die deze beesten lopen met het gebruik van de zee en aarde want tenslotte wil men je het verhaal vertellen, zuinig te zijn met onze leefomgeving. Stom maar zoals ze dan zo'n film maken blijft indrukwekkend!

Op weg stop gemaakt in Celebration, een wijkje wat hier ook aan de US 192 ligt. Een bijzondere wijk want ooit had ene meneer Walt Disney voor ogen hoe hij een dorp eruit zou willen laten zien, dit is dus wat ze hier gedaan hebben. Er zijn prachtige zuiderlijke huizen met porches compleet met schommelstoeltjes en nu alweer zo hier en daar een Halloweentafreeltje erbij. Diegene die bij ons informatie gevraagd hebben voor hun reis hierheen en hier een stop hebben gemaakt waren er ook allemaal erg enthousiast over dus staat dit ook altijd wel even bij ons op het programma. Je hebt je overigens wel aan bepaalde regels te houden wanneer je je hier wilt settelen maar dan leef je hierook als God in Florida zeg maar. Zo mooi verzorgd van de Golfcourse totaan de restrooms.

Het zonnetje stond nog hoog aan dun hemels bij aankomst thuis dus lekker wat tijd buiten doorgebracht en bij Fridays gaan eten. Die Jack Daniels Sauce...hmmmm....

Op tv inmiddels het spectakel rondom America's got Talent, the finals aan de gang dus dat ondanks de slechte kwaliteit van de finalisten maar even zitten kijken. Als je ziet wat hier gewonnen heeft, geloof je je eigen ogen niet werkelijk. Het kind heet Grace VanderWaal. is 12 jaar en is volgens zegge een singer/songwriter en als ze dan nog alleen op d'r ukulele tokkelde maar het kind ging er ook nog bij "zingen", afijn, en dt moet dan een zaal voor mensen gaan vermaken in Las Vegas. Och ja, soms snappen wij die "everything is awesome" -mentaliteit hier echt niet.

Na afloop besloot Cor nog lekker op de bank te blijven hangen en ik heb op bed in mijn Kruidvat-romanneke liggen lezen totdat mijn luikjes dichtvielen, heb Cor niet meer in horen stappen.

Morgen weer een (hopelijk) mooie dag.....

Fijne dag en/of avond voor jullie en tot snel hier op ons reisblog.

Cor & Helen