Donderdag Kattendag (en meer)

15 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hi there again back home,

Donderdag vandaag en deze dag zal voortaan in het blog van dit jaar bekend gaan staan als kattendag, hoezo, nou dat zullen we jullie vertellen.

Vanmorgen begon het al tijdens het ontbijt bij het zwembad met het doornemen van appjes. Een ervan was van onze Tim, die foto's van Orlando & Orka-tje doorstuurde gemaakt tijdens een kroelsessie, in navolging van onze oppasbuurtjes deed hij dit ook en wat is dat toch fijn, want ondanks dat ze door vele verwend en gekroeld worden, missen wij ze toch altijd heel erg. Grappig was wel, dat wij gisteren besloten hadden vandaag het Orlando Cat Cafe aan te doen. We hadden hierover een stukje gelezen en wat bleek toen we het adres gingen opzoeken dat het maar amper 3 miles van ons huis lag, hoe bestaat het, Orlando is zo ongelofelijk groot en dit ligt bijna op loopafstand, geweldig, moet dat dan toch weer zo zijn?

Eenmaal binnen moet je je melden in het cafegedeelte en mag je (als laatste voorlopig want het is er enorm druk) na een donatie van $8 p.p met je bakkie koffie wat overigens niet eens zo verkeerd smaakte, naar binnen. Ojee, te leuk gewoon. Er is echt een soort van huiskamer gemaakt geheel in het teken van de katjes met makkelijke stoelen bij en naast kattenmandjes. Overal bijzondere krabpalen en trapjes langs de muren waar de katten dan weer in een mandje op hoogte lekker even uit de drukte kunnen liggen. Een van de spelregels is dan ook dat je slapende katten lekker mag kroelen maar niet uit hun mandjes haalt. Wanneer ze rondlopen of met je willen spelen, overal ligt speelgoed, mag dat uiteraard wel, maar het belang van de katten gaat natuurlijk voor.

Op het moment dat wij er waren, lagen een blauwe rus en een wat siamees lekker te slapen en rende er een aantal kittens rond, voor ons een waar eldorado. We waren zo met de kittens bezig dat we niet eens meer doorhadden waar we onze koffie weggezet hadden, die hebben ze dan ook op een bepaald moment weggehaald, wat ook wel logisch is want als er een beker omvalt is dat niet echt tof. Je mag in verband met de drukte ( net geopend en enorm populair) ongeveer een uurtje blijven en ondanks dat we er wel een hele dag hadden doorbrengen, beetje vervanging voor wat we nu aan kroelen missen van onze tweeling. Cor vond het een beetje aanvoelen als vreemdgaan zei hij.........toch hebben we genoten en die kleintjes hopelijk ook van onze aandacht, aan het harde "purren" soms te horen wel. Het is uiteraard ook wel de opzet dat er mensen zijn die op deze manier een van de beesjes wil adopteren, en toen wij er waren zat er een dame steeds met een zwart/witte kat te kroelen en ging inderdaad informeren naar adoptie. Het is te hopen dat deze lieverd zijn onderdaan in deze dame gevonden heeft, zou mooi zijn.

Als tweede stond een bezoek aan the Florida Mall op het lijstje van vandaag. Met een omweg via Clermont, niet helemaal de bedoeling maar ff verkeerde afslag ingeschat, daar zo rond het een uurtje of 1 aangekomen. Dat extra toertje was overigens wel de moeite waard want de omgeving van Clermont is prachtig. Heuvelachtig en daardoor soms heel in de verte de hoogbouw van International Drive te zien en sinaasappelboomgaarden zover je kijken kunt.

In de mall bleek ook veel vernieuwd te zijn oa het foodcourt maar ook de ons inmiddels vertrouwde winkel waren er weer. Dit keer de verleiding niet kunnen weerstaan (Bojoura!) en lekker wat kleding gekocht bij Torrid en Cor had eerder al een vest gezien bij 21 Forever dus deze ook maar meegenomen. Ook al wel wat meer leuke ideetjes opgedaan maar we hebben nog anderhalve week te gaan dus dit voorlopig nog even gelaten voor wat het was. Ook besloten hier meteen een hapje te eten in the foodcourt (compensatie voor het bedrag wat we gekocht hadden hihihi). Voor de niet-kenners, in iedere beetje zelfrespecterende mall vind je zo'n eetplein waar je van de hele wereld kunt eten, en dus mocht je allemaal wat anders willen eten, je dit kunt. Voor ons was dit niet het geval want ondanks de tip van Niels besloten wij toch maar te gaan voor de Philly Cheese Steak (broodje).

Bij het teruglopen naar de winkels zagen we tot onze grote verbazing zelfs een winkel van Carlo's Bakery, the Cake-boss die denk ik, iedereen weleens op tv gezien heeft bij TLC. Uiteraard even een kijkje genomen en wat foto's gemaakt, gewoon voor het leuke want wij zijn niet echt zoetekauwen als het om amerikaans gebak gaat dan want zelfs een gebakje van de enige echte CakeBoss kan volgens ons niet tippen aan een echte Boss-e Bol.

Ik hoor enkele van jullie al denken, en hoezo dan kattendag vandaag, nou heet toeval wilde dat toen we in een van de damesmodezaken rondkeken er een meisje zat met op haar schoot een gebreid (winter) mutsje met hierin een superklein zwart kitten met een wit puntje op zijn neus en n wit voetje. Ze was nog zo klein dat ze haar niet alleen thuis kon laten en dat kon je aan het buikje ook wel zien. Volgens ons was ze echt eigenlijk nog niet groot genoeg om al bij mama-poes weg te zijn, maar wel enorm cute. Op de weg terug naar huis zagen we ook nog een ginger (rode) kat, de eerste in het wild zeg maar voor ons. Dus, als dat geen kattendag is, weten wij het ook niet meer.

Verder omdat het donderdagavond was, nog een korte stop gemaakt in Old Town Kissimmee waar op donderdagen bijzondere motoren te zien zijn maar op het moment dat wij er waren was dat nog niet echt aan de orde dus besloten maar lekker "thuis" het zwembad in te springen, ook heerlijk kan ik jullie zeggen na zo'n dagje Mall. Nu nog wat drinken en dit verslagje typen en het is alweer bijna tijd om richting master bedroom te gaan, alweer een dag voorbij. Het begint nu echt wel wat snel te gaan voor ons gevoel, morgen vrijdag, al 2 weken voorbij maar hey! look at the bright site, ook nog heel wat dagjes te gaan. Hoewel voor jullie het alweer dag is, toch een welterusten van ons. C&H

1. Gerard en Colinda:
    16 september 2016
    Zo te lezen hebben jullie het wel leuk gevonden.
    Leuk om te lezen dat jullie het weer erg naar jullie zin hebben.
  2. Monique Goossens:
    16 september 2016
    Ach wat lief zeg. Die snoezige katjes. Ja hoor jullie zijn ook lief hoor!!!