Premium Outlet on Vine and Halloween-night

16 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

HoiHoi volgers,

Voor deze vrijdagavond hadden we thuis al kaartjes besteld voor de "Not-so-scary-halloweenparty" in Magic Kingdom, het bekendste van alle Disneyparken denk ik wel, maar omdat we nog een hele dag ervoor te besteden hadden werd het dit keer na chillen by the pool. 's middags de outletshoppingmall bij Vineland. Evenals de vorige keer blijft dat toch niet zo ons ding. Duizende mensen vinden het helemaal het einde hier te shoppen maar op de een of andere manier vinden wij hier niks naar onze smaak maar het is altijd leuk om een rondje te doen, koffie te drinken, dat moet je tenslotte toch ergens, en mensen te kijken. Nou ja liever gezegd, koffers vol aankopen bekijken met mensen die de meestal ook daar aangeschafte koffier achter zich aanslepen.En wanneer men ze dan geen koffer bij zich hebben kun je de tasjes met zojuist gekochte artikelen die ze dragen ook niet meer tellen, echt unbelievable, werkelijk waar! Maar goed, ieder zijn ding.

Ergens in de voorbereiding had ik gelezen dat er op vintage-gebied e.e.a was aan de International Drive en het leek ons leuk dat ook even mee te pikken. Op zoek naar Artegon zoals het centrum zou heten, reden we tenslotte zowat helemaal aan het einde bij de andere Outletmall wat (nog) niet echt de bedoeling was. Bij het omdraaien zagen we ineens met grote letters Artegon staan, en hadden we dus gevonden wat we zochten. Wat blijkt nu, een van de grote winkelcentra welke niet rendabel was, we hebben het echt een paar keer bezocht maar er liep nooit echt veel volk, is dus ge-update en veranderd in een  zoals ze dat hier blijkbaar noemen, een "anti-mall", iets wat wij in Tilburg ook voortaan hebben, nl de markt in de Spoorzone. Ook hier zijn een soort van dagwinkeltjes en pop-up stores gemaakt en veel dus in vintage-style, vandaar dat het bij mijn zoektocht thuis dus naar boven kwam. Nu liep er tenminste volk binnen, niet dat er naar onze menig echt veel gekocht werd maar goed, het was wel gezellig om eens een rondje te doen, en de aankleding was echt mooi. Hierna nog een stop gemaakt bij de nieuwste MacDonalds, gewoon om te "louwe" en toch besloten daar een milkshake en een McFlurry te nemen. Thank God, eindelijk hebben ze hier het licht ook gezien en krijg je dus een normale maat beker, en alleen een extra grote maat als je deze dan ook zo besteld, echt waar, de vorige keer was zo'n ijsje nog in een grote shake-beker, te gek voor woorden toen.Wat verder ook nieuw is, is dat je ook voortaan enkele andere verse gerechten kunt krijgen waaronder pizza's.

Bij het wegrijden hadden we overal helicopters in de lucht zien hangen en stonden overal cameraploegen uit te pakken dus moesten we even gaan nieuwsgierigen en wat bleek, vlaknaast de Outlettmall was een gaslek ontstaan door werkzaamheden, al met al niet zo'n toestand want alles ging gewoon door, ginne paniek nie.

Vervolgens even langs huis gereden, opgefrist en op weg naar Magic Kingdom, via een route die we gekregen hadden van de huiseigenaresse Michelle, best een handigheidje en sneller maar het is meer de achterom voor personeel zeg maar dus rijd het niet gezellig, maar goed om te weten mocht het op de toeristenroute veel verkeer zijn, op naar de Halloween-avond, die niet zo vreselijk eng is dan die van de vorige keer bij Universal Studio's want daar heb ik alleen maar lopen schrikken, schreeuwen en met mijn ogen dicht achter Cor aangelopen. Ik was volgens mij een van de bezienswaardigheden die avond, echt te eng voor woorden daar tenminste voor mij, Cor heeft zich toen kostelijk vermaakt en let wel, niet alleen omdat ik een gewillig schrik-object voor al die zombies en andere aanverwante artikelen was.

Hoewel Disney zegt dat een en ander niet "scary" is, zijn we wel bij binnenkomst enorm geschrokken namelijk van de prijs voor parkeren daar. Bij het oprijden wilde ik nog voorstellen VIP-parking te nemen, voor het geval dat het druk zou zijn, gewoon omdat je dan sneller weer bij je auto bent als veel bezoekers besluiten tegelijk weg te gaan daar maar, dat laat je wel uit je hoofd. VIP-plekje voor $35 was ons toch echt iets te gretig, nee dan maar op een gewone plek gaan staan voor "maar" $ 20. Nadat we waren bijgekomen van de eerste schrik, met de monorail naar het park gegaan en niet met de boot want je wordt hier inderdaad lekgestoken zoveel je maar wilt. Wel staan bij elke ingang netjes lotions waar je je mee mag insmeren maar ja, dit risico maar niet genomen. De bulten die je krijgt zijn gigantisch, echt schijven van enkele cm's hebben we allebei op onze benen zitten van vorige avonden, het blijft warm en vochtig dus doe je er verder niks aan.

Eenmaal in het park eerst naar Fantasyland gegaan omdat daar de 7 Dwarfs Mine Train nu af is, het laatste deel van het nieuwe stuk, wat wij nog niet gezien hadden en, dat hebben wij weer, aangezien er wat omweer in de lucht hing, tijdelijk gesloten dus maar een beker drinken gaan halen en even wachten maar het duurde langer dan wij wilde dus besloten we naar Main Street te gaan om wat door de winkeltjes te lopen en een hotdog bij Casey te gaan eten totdat de speciale halloween-festiviteiten begonnen met als afsluiting "Celebrate the Magic", een lichtshow op het kasteel en uiteraard heb befaamde vuurwerkspectakel wat nu speciaal in het teken van de avond staat "Happy HalloWishes", tja en dan is daar toch weer dat echte Disney-gevoel , kippenvel all-over, echt dat kunnen ze daar toch als geen ander.

Wij hebben weer een mooie dag gehad hier in the US of A, maar terwijl ik dit typ is op de tv een persconferentie m.b.t een explosie in Manhattan New York nadat er zo te horen vanmorgen ook iets ontploft is aan de kust bij New Jersey. Nog geen informatie of het om een terroristische aanslag gaat en of de twee dingen iets met elkaar te maken hebben en er zijn geen doden bij te betreuren, wel zou er een 2de explosief gevonden zijn elders in Manhattan en ja dan staat hetgeen wat ik jullie net verteld heb, wel weer een contrast maar ook nu weer gaat alles weer door en is dit als ik het zo zeggen mag, nu toch alsnog voor ons "ver van ons bedje" hier in Florida en van jullie in ons eigen mooie landje.

Dit was het voor nu maar zoals jullie gewend zijn, there's still more to come.....

Een fijne zondag met hugs van ons, Corey and Helen