Laborday Weekend

6 september 2016 - Miramar Beach, Verenigde Staten

Hi there, zoals beloofd weer n update van onze reis.
Zondag hier in Miramar Beach Destin, was alles behalve wat de naam doet vermoeden. Helaas deze dag zo goed als geen zon gezien, veel zware bewolking en regen dus na het ontbijt de auto gepakt net zoals alle anderen mensen die hier hun Laborday-weekend aan the Emerald Coast doorbrengen overigens, maar dat mag de pret niet drukken. We zitten droog en in een fijne, ons inmiddels ook bekende Equinox en we hebben vakantie dus .........

Van de vorige keer dat we hier aan de kust waren, 2014 tijdens onze roadtrip van Dallas naar Miami/KeyWest, wisten we nog wat mooie stekkies te herinneren die we toch al hadden willen bezoeken omdat we ze toen alleen in het voorbijgaan gezien hadden.
Eentje die we ons nog heel goed voor de geest konden halen was het plaatsje Seaside op zo'n 25 minuten van Miramar Beach vandaan. Dit keer konden we de auto parkeren en het "centrum" verkennen. Wat ons van toen is bijgebleven is het plein met hieraan enkele fooodtrucks, prachtig om te zien. Uiteraard zijn we hier ook langsgelopen maar nu bleek het ook nog leuke winkeltjes en wat andere mooie plekjes te hebben waaronder een basischool waar je dus je kids zo heen zou brengen, te schattig gewoon en ook de buurtsuper was alsof de tijd heeft stilgestaan, wat toch knap is in een gehuchtje wat nog helemaal niet zolang bestaat, althans niet zoals het nu is opgezet. Het doet ons denken aan Celebration, bij Kissimmee, t dorpje wat gebouwd is zoals Walt Disney het in zijn gedachten had.
Na een bakkie koffie op n benske aldaar weer naar de auto en teruggereden naar Miramar Beach/Destin maar djeez......wat is het druk op de weg, file rijden langs de kustweg maar goed.......gezien het weer hebben we geen haast.

Wat ook n goed plan is met dit weer, shoppen! Dus naar Destin Commons het nog vrij nieuwe winkelcentrum hier in t dorp met o.a Forever 21, H&M , Pandora en uiteraard een capucino en n caramel machiato bij Starbucks. Al wel wat leuke dingen gespot maar hey, we zijn er net.......

Na al deze inspanning en omdat het zelfs droog geworden is met heel af en toe n zwak zonnetje, de middag afgesloten bij ons zwembadje en op t balkonneke totdat we het tijd vonden n hapje te gaan eten. Outback is het geworden met de beroemde bloomin'union om te beginnen.
Verder de avond op t balkon doorgebracht en eerlijk gezegd was ik (Helen) blij dat ik in mijn bedje kon, toch wat last van het tijdsverschil denk ik......

Jammer dat deze zondag qua weer minder was maar we hebben ons prima weten te vermaken.
Op naar n volgende dag.......Laborday!