Tuesday trip to Eglin Airforce Base en HarborWalk

7 september 2016 - Destin, Florida, Verenigde Staten

Hi there folks,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties en laat ze doorkomen want net zo leuk als jullie het vinden om dit blog te lezen, is het voor ons enorm leuk om te lezen wat jullie ervan vonden of gewoon even laten weten hoe het met jullie gaat.

Hier dan het verslag van onze dinsdag hier in de Panhandle. Bij het opstaan, we zijn toch nog iedere dag zo tussen 6 en 7.30 uur wakker, stond het zonnetje hoog aan de hemel en zag de voorspelling voor de rest van de dag en net zo uit, en gezien het feit dat we ondanks het insmeren toch wel hier en daar een rood gekleurd huidje hadden opgedaan gisteren op het strand en aan het zwembad, besloten er vandaag maar niet volop in te gaan liggen/zitten, wel zo verstandig!

Na de koffie en de thee dus maar in de auto gestapt om richting Eglin Airforce Base te rijden waar een museumpje en een display van allerlei vliegtuigen van de luchtmacht hier in de US. Onderweg meteen alweer mooie natuur gezien, want buiten het emerald groene water in de zee is het zand hier zo wit als sneeuw en wanneer je dan door de duinen rijd, kun je niet ophouden met plaatjes schieten. Ook ga je zo nu en dan een van de vele bruggen over en weten we allebei weer waarom we hier zo graag nog eens terug wilde komen, echt steeds weer adembenemend!

Wanneer we over de brug heenrijden zie je een van de trekpleisters hier in Destin liggen, Crab island, een zandbank in de Golf v Mexico waar je alleen per bootje kunt komen en waarop, hoe kan het ook anders hier, een tikibar en een restaurantje gezet zijn. Het restaurantje is een oude bekende van ons.....en eentje welke niet toepasselijker kon zijn. De naam ervan is nl Helen Back.....need we say more.Maar daar ging de reis van vandaag niet heen dus lekker doorgereden.

Aangekomen bij de basis eerst onze donut van Krispy Kreme opgegeten want dat ging er na een half uurtje rijden zonder ontbijtje wel in om vervolgens het kleine museum binnen te gaan. Blijft bijzonder hoe zo'n plekje alleen door , met name oudere, vrijwilligers draaiende wordt gehouden. Op zich stelde het binnen niet veel voor maar uit respect voor die mensen daar toch onze belangstelling getoond en donatie in de pot gedaan. Buiten was nog een leuke display van allerlei oudere vliegtuigen te zien.

Inmiddels was het alweer ergens in de middag en hadden we nog geen bakkie koffie op dus aan de HarborWalk, [een toeristenstek hier in het dorp waar je naast allerlei winkeltjes en restaurantjes ook dolfijnencruises en zeevissen vandaan kunt maken]  naar de Starbucks met nog een leftover-donut van KK, wat zijn die toch smakelijk! Na ook daar een rondje te hebben gelopen weer terug richting het appartement met een tussenstop bij de WalMart, ook altijd een leuke bezigheid en ook hier blijf je je verbazen wat er allemaal te koop is, van een brood en een doosje aardbeien, via de t shirtjes en de mega-tv's naar de autobanden, en dan weer via de onderbroeken en de mega-ijs-boxen weer naar de kassa, uiteraard met hetgeen waar we voor kwamen o.a de flesjes Budweiser.

Terug aan het appartement nog even een quick duikje in de zee en ff bijkomen aan het zwembadje,want jeetje mina wat was het heet vandaag, om na het chillen [thank god voor de airco] en badderen op ons gemakje naar het populairste restaurant hier aan de kust te gaan eten, Pompano Joe's. Nou de lovende woorden op het internet zijn niet gelogen, wat hebben we hier heerlijk gezeten boven het strand met een prachtige rode gloed van de ondergaande zon en het eten was ook niet te versmaden, heerlijke crab-cake voor mij en Cor at zijn vingers op bij de kippenborstjes. Maar ook hieraan komt een einde en dus maar lekker op ons gemakje teruggelopen naar onze stek aan de kustweg. Wat een gezellige dag was dit weer, op naar morgen, woensdag alweer......we zitten inmiddels aan de verkeerde kant van de week hier aan de zee en we willen nog zoveel zien/doen......kijken wat morgen ons brengt.

Tot morgen xx

ps wat is het fijn dat er app bestaat zodat je door je buurtjes op de hoogte gehouden wordt van het wel en wee van onze kleine kattenschatjes want dat maakt ons verblijf hier toch wel net nog wat fijner, thanks lieve buurtje die steeds in contact zijn met ons allerliefste oma die vast en zeker ook iedere dag heen en weer gaat want al gaat het zo nu en dan wat onhandiger, zeker weten dat ze geen dag overslaat, of ze moet van buurman Martijn een snipperdag ingelast hebben gekregen zoals ze vanmorgen door de telefoon vertelde, missen ze wel een beetje hoor.

1. Ingrid:
    8 september 2016
    Wat heerlijk genieten. Nog nooit in de panhandle geweest maar t moet r prachtig zijn. Wat de zon betreft: stuur een beetje door naar IJsland daar kunnen we wel wat gebruiken.